Bár a hivatalos bemutatót csak tavasszal tartják, a Mercedes annyit szivárogtatott ki az A osztály sportváltozatáról, amennyit csak lehet. Az A45 AMG erősebb lesz szinte minden vetélytársánál, annak ellenére, hogy a hajtását egy kétliteres négyhengeresre bízzák.
Aki azt gondolta, hogy a fronthajtású modell AMG változata visszafogottabb lesz, mint a hátsókerék-hajtású Mercedes sportmodellek, az nagyot téved. Gyakorlatilag új kétliteres négyhengeres készült az A45 számára, amely a gyáriak szerint csak nyomokban emlékeztet a nagyszériás modellek M274 jelzésű, egyébként azonos hengerűrtartalmú motorjára. Az M132 jelzésű gép kettős megfúvású turbófeltöltőt kap, amely akár 1,8 bar nyomást is biztosíthat, így állítólag bő 350 lóerős lesz a kétliteres – erősebb, mint a BMW 1M háromliteres hathengerese.
A fronthajtás ekkora teljesítményhez persze kevés lenne, így állandó összkerék-hajtást kap az autó, hétfokozatú dupla kuplungos automatával. A leggyorsabb csapott hátú Mercedes így 5,1 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. A végsbességet alaphelyzetben 250 km/h-ra korlátozzák, ahogy szokás, de úgy tudjuk, némi felárért – egy sportcsomag megrendelésével – 270-re is emelhető a maximális tempó.
A futóművet vagy 2,5 centivel ültetik meg az AMG mérnökei, és bár a futómű elrendezése azonos marad, lecserélik a szilentblokkokat és a csapágyakat, sőt, a nyomtávot is megnövelik, így teljesen más vezetési élményt nyújthat az A45, mint a gyengébb változatok. Még azt is elárulták, hogy az autón 18 hüvelykes felnik lesznek, 235/40-es gumiabroncsokkal.
Úgy látszik, a Mercedes minden eszközt bevet, hogy az A45 AMG iránt felkeltse az érdeklődést – ezt mutatja, hogy minimális álcázással mutatták meg az autót – csupán néhány részletre került álcamatricázás, hogy jelezzék, ez még nem a valódi premier. Azt ugyanis a 2013-as Genfi Autószalonra időzítették.