Meglehetősen bátran kezdett villanyautó-fejlesztésbe a Renault: már egész modellpalettát kínál, amely a Twizy segéd-autóval kezdődik, a Clio méretű Zoéval folytatódik, a csúcsot pedig a Fluence szedán elektromos kivitele jelenti. A számok azonban azt mutatják, hogy a nagyobb villanyautók iránt viszonylag visszafogott a kereslet – egyedül az apró Twizy tűnik sikeresnek.
„A Twizy pont úgy fogy, ahogy képzeltük, ez pedig már önmagában is siker” – nyilatkozta a Renault európai marketing-igazgatója, Stephen Norman. Ugyanakkor elismerte, hogy a nagyobb autókkal bajban vannak: „Az összesített villanyautó-eladásaink mélyen a tervszámok alatt maradtak.” Ugyanakkor elmondta, meggyőződése, hogy a termékek jók. Különösen a Zoe kisautót méltatta. „Kivételes úttartása van az alacsonyan elhelyezett akkumulátorok miatt, és démoni gyorsulásra képes, néma csendben.” – írta le a kiskocsi jó tulajdonságait.
A villanyautókkal a legnagyobb baj az, hogy túlzottan drágák, ezt a problémát azonban igyekeztek megoldani a franciák. Az akkumulátor-csomagot, amely a vételár mintegy háromnegyedét teszi ki, bérelni lehet nagyjából annyiért, amennyi egy átlagos autó havi benzinköltsége. Így viszont az egyetlen igazi előny, az olcsó üzemeltethetőség szenved csorbát. Nem csoda, hogy a vevők nem haraptak a villanyautókra, hisz más hátrányok, mint a korlátozott hatótáv és a hosszú töltési idő, továbbra is kérdésessé teszik az elektromos járművek köznapi használhatóságát.
Úgy tűnik, a Renault rövid távon nemigen látja viszont az elektromos járművekbe fektetett euró-milliárdokat, bár azt egyelőre nem tudni, hogy ez csak afféle kezdeti nehézség, vagy érdeklődés hiányában lassan elhal a villanyautó-divat. A Twizy sikere azonban bíztató jel: lehet, hogy a vásárlóknak csak idő kell, hogy megkedveljék a villanyautókat.