A taxi sok nyugat-európai országban egyet jelent a közepes Mercedesekkel. A vajsárga négyajtósok uralják a német nagyvárosok utcaképét, és másutt is igen elterjedtek bérautóként. A Citroen azonban változtatna ezen, méghozzá egyik legdrágább modellje révén.
Az idei Európai Taxi-vásáron Kölnben állították ki a DS5 Hybrid4 taxivá alakított változatát. A dízel-elektromos crossover elvben valóban jó választás a taxisok számára, hisz a hibrid hajtás miatt dugóba araszoláskor kiemelkedően takarékos lehet, és 200 lóerős össz-teljesítménye ellenére a dízelmotor miatt nagyobb tempónál is visszafogott a fogyasztása. Emellett tágas belső teret kínál, ami szintén hasznos lehet.
A Mercedes E osztályt persze nem csak takarékos dízelmotorjai tették olyan népszerűvé, de presztízse, visszafogottan elegáns megjelenése és megbízhatósága is – ezeken a területeken pedig nem feltétlen versenyképes a DS5. A komplikált hibrid technika szintén ok lehet a bizalmatlanságra, márpedig a taxi-piacon legalább olyan fontos szempont a vásárlói bizalom, ha nem fontosabb, mint a személyautó-eladásokban.
A Citroen próbálkozása ugyanakkor érthető: az taxi-piac révén valamelyest növelhetné eladásait a vállalat, amire most mindennél nagyobb szüksége lenne, hisz az európai autópiac zsugorodása miatt veszteségessé vált a Peugeot-Citroen csoport működése.