A régi piacok – elsősorban Európa – most nem működnek olyan jól, de a gyártók még mindig a növekedésben reménykednek. A Renault ügyvezetője szerint simán elképzelhető még bő 30%-nyi növekedés.
Tavaly az egész világon mintegy 78 millió új autót adtak el, de abban nincs egyetértés, hogy ez a szám a jövőben csökken-e, vagy növekszik. A Renault igazgatója, Carlos Tavares az optimisták közé tartozik: azt mondja, 2020-ra átlépheti az iparág a 100 millió autót, elsősorban az új piacoknak köszönhetően. Ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy fel kell készülni a hangsúly eltolódására, elsősorban földrajzi szempontból. Bár konkrétumokat nem mondott, nyilvánvaló, hogy a latin-amerikai, az orosz, a kínai, az indiai és egyéb távol-keleti piacokon számíthat növekedésre az autóipar, míg Európában és Észak-Amerikában már nem lehet jelentős kereslet-élénkülésre számítani.
A Renault konkrétan azt tervezi, hogy már az idén az autói több mint felét Európán kívül értékesíti, és a későbbi években tovább szeretnék erősíteni ezt a tendenciát.