A Saab új tulajdonosa, a kínai és japán tőkével létrehozott NEVS belátta, hogy csak villanyautó-gyártásból nem lehet megélni. A megoldás: mégis készül hagyományos változat benzin- illetve dízelmotorral.
A döntés persze még nem végleges, hisz fel kell mérni, hogy mekkora költséggel jár a hagyományos hajtásláncú változat gyártásának beindítása, és mekkora hasznot várhatnak tőle. Ugyanakkor az új 9-3-as tervei lényegében készen vannak, így a gyártást a NEVS szóvivője szerint jövő tavasszal be lehetne indítani. Ez azért érdekes állítás, mert ez az eddig ismeretlen harmadik generáció lenne – egy vadiúj modell, amely a lényegében még kipróbálatlan Phoenix padlólemezre épül.
Két fontos problémát kell megoldani a gyártás beindításához. Egyrészt kell egy új motor-váltó egység – ebben talán a BMW segíthet, hisz a Phoenix padlólemezhez az eredeti tervek szerint a Mini hajtását használták volna – és meg kell egyezni azokkal a beszállítókkal, amelyeknél a csőd előtt a Saab jelentős tartozást halmozott fel.