Az első Ka, amelyet a Ford még maga fejlesztett, népszerű és divatformáló kisautó volt, a jelenleg kapható második generáció azonban szépen beleszürkült a tömegbe. A Fordnál így most azon tanakodnak, mit is kezdjen vele.
Bármit is tervez a Ford, gyorsan kell döntenie, hisz ha időben le akarják váltani a most futó típust, hamarosan el kell kezdeni a tervezést. Két lehetőség áll a Ford előtt: vagy maga fejleszti a Ka utódját a Fiesta következő generációjával lényegében együtt, vagy továbbra is csak a formatervet vázolja fel, a többi munkát – a gyártással együtt – pedig a Fiatra bízza, a tervezéstől a gyártásig. Az első megoldás előnye, hogy a Ford ismét teljes egészében maga alakíthatná ki a koncepciót, ami az első Ka-nál egyszer már bevált. Ezen felül hosszabb távon többet nyerhetnek az autón – feltéve, ha sikeres lesz. A Fiattal viszont a töredékére csökkenthető a fejlesztés költsége – cserébe ugyanolyan kompromisszumos modell születhet, mint a jelenlegi.
Ha fogadni kéne, azt mondanánk, marad a Fiat-Ford együttműködés, hisz ezzel mindkét cég jól jár, legalábbis rövid távon. A Fiat lengyel üzeme nagyobb kihasználtsággal üzemelhet, a Ford pedig megúszhat legalább félmilliárd euró fejlesztési költséget. A Ford egyelőre azt ígéri, hogy jövő tavaszra megszülik a döntést, nyilván alaposan végigszámolva és végigtárgyalva minden lehetőséget.