A BMW és a Coupé szavak együttes említése valamiféle nyúlánk, sportos kétajtós képe rémlik fel a fejünkben – vagyis eddig így volt. Ám a Los Angeles Auto Show-n bemutatnak valamit, ami kicsit sem emlékeztet erre a képre: az i3 Coupét.
Valójában egyfajta újrahasznosítása ez az ötajtós i3 tanulmánynak, amely amellett, hogy tisztán elektromos, célszerű városi jármű próbál lenni. A legfontosabb tulajdonságok nem változtak: a kupé is karbonszál-erősítésű műanyag vázra épül, és ugyanaz a 170 lóerős villanymotor kerül bele Li-ion akkumulátorokkal, sebességváltó nélkül mint a korábbi tanulmányba. A különbség annyi, hogy a tető alacsonyabban húzódik, ajtóból kettővel kevesebb jutott, a hátsó oldalablakokkal pedig megpróbálták feldobni a formatervet egy kicsit, megtörve az övvonal lendületét.
Nehéz volna megmondani, hogy még meddig haknizik a BMW ezzel az amúgy kissé testidegennek tűnő járművel a különféle autószalonokon, de érthető, hogy ezt teszik. Az i3 koncepciója és technológiája annyira eltér a megszokottól, hogy talán még a BMW szakemberei is csak találgatják, mennyire lehet sikeres, ha egyszer valóban gyártásba kerül. Így minél több fórumon meg kell mutatni, egyrészt hogy szokja a közönség, másrészt hogy véleményt mondhasson róla – hisz csak így mérhetik fel, hogy érdemes-e vagyonokat költeni a gyártás beindítására.