Megjött a legújabb Porsche
A Porsche lassan a modellválaszték felújításának végéhez ér. A 911-es, a Cayenne és a Boxster után új modellel váltják le a Caymant – a csukott, középmotoros, közepes árú sportkocsit – is. A változások nagyobb részével már találkozhattunk a Boxsteren, de azért akadnak különbségek is.
Az alapok persze messzemenően azonosak, és ez látszik is. A kupé-tetőtől eltekintve a Cayman minden lemeze azonosnak tűnik a második generációs Boxsterével, csupán az első lökhárító kapott valamivel agresszívabb karakterű légbeömlőket. További eltérés, hogy itt magasabbra emelkedik, és meredekebb szögben áll az aktív hátsó spoiler. A tető formája egy az egyben az elődmodellt követi, de ez nem is baj, hisz a Cayman előző generációja sem fogyott rosszul, így az alapvető stílusán nyilván nem akartak változtatni.
A motorválaszték ugyanazokból a blokkokból áll, mint a Boxsteré, azaz egy 2,7 literes, és egy 3,4 literes hathengeres boxer közül lehet választani. Itt azonban mindkettő tíz lóerővel többet ad le: az alapkivitelű Caymant így 275, az erősebb, S jelű változatot 325 lóerő mozgatja. Ennek ellenére a gyorsulás 100 km/h-ra ugyanannyi időbe telik, mint a nyitott változat esetében, az alapgép 5,4, az S 4,7 másodperc alatt hajtja végre a feladatot. Így csupán a végsebességben van némi jelképes javulás: a gyengébbik Cayman 266, az erősebb 282 km/h-s sebességet érhet el.
Az új Cayman jövő márciustól lesz kapható Európában. Egyelőre csak a németországi árakat ismerjük: a lassabb Caymanért 51 385, a gyorsabb S-ért 64 118 eurót kérnek majd.