A Toyota luxusmárkája korábban alaposan megütötte a bokáját a kétajtós SC kupéval, így 2010-ben inkább feladták a küzdelmet. Hiányzik azonban egy olyan, igazán látványos, mégis elérhető modell a palettáról, amely versenyre kelhetne például a 6-os BMW-vel vagy a Jaguar XK-val. Így a japánok elkezdtek dolgozni egy új típuson a szeptemberben bemutatott LF-CC tanulmány alapjain.
Az utolsó Lexus kupé, az összecsukható keménytetős SC nem igazán bizonyult versenyképesnek, így a japánok nem is vesződtek az utód elkészítésével. Inkább foglalkoztak az LFA szupersportkocsi kifejlesztésével, de a tízhengeres, orrmotoros gépből nagyon kevés készült, szinte elérhetetlen áron. Ez talán segített a márka arculatát szép fényesre polírozni, de nyereséget nemigen hozott, és az utcákon sem igen látható. A Toyota vezetése ezért döntött egy elérhetőbb, de hasonló stílusú modell kifejlesztése mellett.
A gyáriak nyilatkozatai alapján úgy tűnik, a formatervvel megmaradnak az LFA és az LF-CC stílusánál, viszont az érdemi műszaki fejlesztés csak jövőre kezdődhet. Így a kész autó várhatóan 2015-re készülhet el legkorábban. A szériamodell várhatóan hasonló V6-os és V8-as benzinmotorokkal készül majd, mint a jelenleg is kapható Lexus modellek, bár nem kizárt, hogy itt is bevetnek valamiféle hibrid technikát.