Leállt a Fisker Karmák gyártása
Bizonytalan időre kénytelen teljesen leállítani a Karma gyártását a Fisker Automotive, az autó akkumulátorait szállító cég csődje miatt. A termelés várhatóan addig szünetel, amíg a beszállítót nem értékesítik.
A Fiskert idén az ág is húzza. Nemrég azután figyelt oda rá a fél világ, hogy tizenhat Karma porig égett egy New Jersey-i kikötőben, most pedig egy beszállítójuk csődje miatt kénytelenek szüneteltetni a gyártást. „Nincs akkumulátor, nincs termelés” – jelentette ki Tony Posawatz vezérigazgató, egyértelműsítve, hogy egy plug-in hibrid talán legfontosabb, egyben legkevésbé pótolhatóbb elemét nélkülözik éppen.
Az A123 Systems volt az egyetlen gyártó, akitől a Fisker a Karmák Li-ion akkumulátorait beszerezte. Posawatz szerint a cégnek jó lenne ha akár a Johnson Controls, akár a Wanxiang, vagy bármely más óriásvállalat hozzájutna csődbement A123 autóipari eszközeihez, így néhány hónapon belül folytatni tudnák a munkát. Ha ez az út nem járható, és más gyártót kell megbízniuk az akkumulátorok készítésével a tesztelés folyamata, és más egyéb formaságok miatt egy évet is igénybe vehet, mire folytatódhatna a sorozatgyártás, ez viszont végzetes kiesést is okozhat az autógyártónak.