Talán az 5-ös Gran Turismo az egyetlen olyan BMW, amelyet még a márka hírneve sem tud eladni – ennek ellenére a BMW már fejleszti az egy számmal kisebb ferdehátúját a 3-as sorozatból, amelyet most álcázás nélkül sikerült lefotózni.
A BMW-nél sokáig meg sem próbáltak azok kedvébe járni, akiknek az autóban a célszerűség is fontos. Vásárlójuk volt elég, és azt mondták, egy egyterű, vagy bármi hasonló rosszul érintené a márka arculatát. Néhány éve azonban megváltozott a cég hozzáállása: bár buszlimuzint továbbra sem készítenek, kitalálták a Gran Turismo sémát, amely a szokásosnál kicsivel magasabb, és nagyobb csomagterű, ferdehátú modellt jelöl.
Az egyetlen ilyen eddig az 5 GT típus volt, amely a többi 5-ösnél nagyobb, de alighanem kissé ügyetlen, tagbaszakadt arányai miatt nem lett igazán sikeres. Ám a BMW-nél ebből nem vontak le messzemenő következtetéseket: bíznak benne, hogy egy számmal kisebb méretben, valamivel olcsóbban még beválhat a Gran Turismo. A 3 GT-ről most először láthatunk fotókat mindenféle álcázás nélkül – ezeken már jól látszanak a lényeges eltérések a többi 3-ashoz képest. Az autó elsősorban hosszabb és magasabb lett. Meglepő, hogy milyen nagy az oldalablakok felülete, ez a lőrés-szerű ablakok korában eleve meglepő. Ugyanakkor az autó arányainak itt sem tesz jót az optikai farnehézség, amelyet a nagy csomagtér okoz.
A képeket látva az már nem tűnik kérdésesnek, hogy a típust bemutatják, sőt, már a dátum is megvan. Ha minden igaz, jövő januárban, a Detroit Auto Show-n leplezik le a ferdehátú hármast, és 2013 közepéig világszerte be is vezetik az újdonságot. Így nem kell sokáig várnunk, hogy kiderüljön, az újabb GT újabb fiaskó lesz-e, vagy kisebb méretben megtalálja a maga rajongóit.