Csak idő kérdése volt, hogy a kínai autóipar komolyan megpróbáljon kitörni a nemzetközi piacra. Az eddigi gyenge próbálkozások után itt egy erősebb: a Qoros korszerű autókat ígér, nem is egyet. Az első vázlatok ígéretesek, bár eddig sem a formatervvel volt a legnagyobb probléma.
Az első vázlatokon egy visszafogott külsejű, németesen egyszerű formatervű kompakt szedán látható. Van benne egy kis Aud, BMW és Opel – már amennyire ezt meg lehet ítélni a rajzok alapján – de ami a lényeg, a formaterv korszerűnek tűnik. A műszaki tartalomról egyelőre nem árultak el konkrétumokat, de mivel a Qoros mögött a kínai Chery Automotive áll, valószínűleg tőlük származik majd minden fontosabb főegység. Ez nem feltétlenül rossz hír, hiszen a Chery modelljeiben már most is viszonylag korszerű, Európában fejlesztett moduláris motorcsaládot használnak, és láthatóan nem sajnálják a pénzt a fejlesztésekre.
Úgy tudjuk, a kész autót jövő tavasszal, Genfben már kiállítják, és Kínában már 2013-ban kapható lesz. Ha minden a tervek szerint halad, Európába 2014-re jut el a márka – a késlekedés egyik oka, hogy ki kell építeni egy komoly kereskedő- és szervizhálózatot, ha komoly piaci szereplő benyomását akarja kelteni a cég. Márpedig ezzel próbálkoznak, ha minden igaz: a Qoros lehet az első nemzetközi autómárka kínai gyökerekkel, amely felveheti a versenyt a nagy nemzetközi autóipari vállalatokkal.
Érdekes, hogy bár Kínában nagyon komoly, államilag támogatott autóipar épült ki az elmúlt 12 évben, Európában sorra buktak meg a kínai gyártók, vagy sok esetben el sem jutottak a piacra lépésig. A leghangosabb fiaskó talán a China Brilliance bukása volt, de egyelőre a kínai tulajdonú MG márka visszatérése sem tűnik sikertörténetnek. Úgy néz ki, az európai vásárlók bizalmatlanságát nehéz eloszlatni, nem is beszélve azokról a fura véletlenekről, amelyek az új márkák beilleszkedését gátolják.