Maserati Quattroporte, csak biturbóval
A Maserati eddig nemigen foglalkozott a motorválaszték felesleges dagasztásával: az összes modellbe ugyanannak a V8-asnak a különféle változatai kerülnek. Ez azonban egyértelmű versenyhátrány a németekkel szemben: az Audi, BMW és Mercedes minden modelljéhez tucatnyi motort kínál. Az olaszok most felzárkóznak: rögtön két motorral érkezik az új Quattroporte.
Bár a Ferrari egyelőre igyekszik elkerülni a turbómorok használatát, attól tartva, hogy árthatna az autói által nyújtott vezetési élménynek, a Maserati számára két erős és korszerű biturbó V-motort építettek. A kisebbik, V6-os motornál a Chrysler Pentastar blokkját vették alapul. A hengerűrtartalom kisebb lett – 3 liter 3,6 helyett – a két turbónak köszönhetően azonban 410 lóerős lett. Ez azonban csak a belépőszint lesz, a csúcsváltozatokba 3,8 literes V8-ast építenek. Erre is két turbó került, így a teljesítménye állítólag eléri az 530 lóerőt – simán lefőzve ezzel a legtöbb tizenkét hengeres szívómotort. Az 1,9 tonnás gép az erősebbik motorral 5 másodpercen belül gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 308 km/h.
A Maserati célja a német konkurensek megszorongatása, és ennek érdekében kötöttek is kompromisszumokat – az egyetlen váltó például a nyolcsebességes ZF automata, manuális egyáltalán nincs – de bizonyos határokat egyelőre nem lép át a cég. Nem készül például dízelmotoros változat, hiába tenné vonzóbb céges autóvá a Quattroportét: egy olasz luxusautó traktorzörgéssel még mindig elképzelhetetlen.