Praga R1: sportkocsi szlovákiából
A Praga ugyan 1947 óta nem készített személyautókat, de nemrég Szlovákiában feltámasztották a márkanevet, méghozzá azért, hogy gyors sportkocsikat készítsenek.
Az R1 meglehetősen radikális jármű lett. 4,17 méter hosszú és 1,8 méter széles, de csupán egy méter magas, és üresen csupán 572 kilogrammot nyom. Hajtását az előző Renault Clio RS kétliteres, 200 lóerős motorjára bízták - 211 lóerőre hangolva -, és bár a menetteljesítmény-adatokat egyelőre nem közölték, több mint valószínű, hogy a középmotoros, karbonvázas gép legalább úgy gyorsul, mint egy Ferrari vagy erősebb Porsche. Már csak azért is, mert 356 lóerő/tonna a teljesítmény-tömeg aránya. A fontos alkatrészeket mind neves beszállítóktól szerzik, a hatfokozatú szekvenciális váltó Hewland gyártmány, a lengéscsillapítók a Konitól érkeznek, a fékeket pedig az AP-tól veszik.
Ennek tükrében nem meglepő, hogy a Praga R1 egyáltalán nem olcsó: egy-egy példány 98 ezer euróba kerül. Ha azonban azokhoz az autókhoz hasonlítjuk, amelyek ugyanilyen teljesítmény-tömeg arányt nyújtanak, még mindig egész jutányosnak tűnik az ár. Az év második felében már fel-feltűntek a Slovakiaringen is, ügyes szpotterek tavasszal - jó eséllyel - összefuthatnak ott vele.