Már több mint három éve annak, hogy a BMW bemutatta az i8-at, de a modell fejlesztése máig tart. Időnként érkezik róla egy adag kémfotó, mint ezek a friss képek, melyek egy havas próbáról vannak.
Sok idő telt el azóta, hogy először pletykáltak az i8-ról. Sok fotót láttunk már a fejlesztéséről az utóbbi két évben, és sokan várják már azt a napot, amikor egy bemutatóteremben leleplezik végre. Ahogy azt a BMW tavasszal közölte, a sorozatgyártás 2014-ig még biztosan várat, de a bemutatásra akár már Genfben sor kerülhet. A munkával mindenesetre haladnak a németek, legalábbis erről árulkodnak ezek a havas körülmények között tesztelt prototípusról készült fényképek.
Noha nem ez az első alkalom, hogy hó borította úton látjuk a modellt, a most fotózott autó sokkal kiforrottabbnak tűnik az eddig nyüstölteknél. A fejlesztés valószínűleg már a végső szakaszban tart, és a formavilággal kapcsolatban talán már sikerült is megállapodni a BMW-nél. Mint az a matrica mögé bújtatott autón is látszik, a kasztni meglepően nagy rokonságot mutat a 2009-es bemutatásakor futurisztikusnak kikiáltott koncepcióval. Igaz, valamivel szolidabb lett annál – a két oldalsó visszapillantó például lekerült az A oszlopról az ajtókra.
Bár a lapos hibrid csupán egy 1,5 literes háromhengeres benzinmotort kapott, amely önmagában is 220 lóerő és 300 Nm leadására képes, az első kerekeket hajtó villanymotorral együtt már 393 lóerőt képes mozgósítani. Ezzel a megoldással 5 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t, csúcssebessége pedig 250 km/h. Csak remélhetjük, hogy a BMW-nél tartani tudják az ígért határidőt, és a márciusi Genfi Autószalonon akár már meg is lehet tapogatni a forgalomba szánt változatot.