Búcsúzik a Lexus sportkocsija

2012.12.17. 16:29

Erődemonstráció volt a javából, de most már vége. A Lexus az LFA-val megmutatta, hogy képes a Ferrari színvonalán sportkocsit építeni, de egy ilyen autó nem csak a vevő számára drága mulatság.

A Toyota a Supra óta nem készített igazán komoly sportkocsit, a Lexusnak pedig jól jött egy olyan modell, amellyel megmutathatták, hogy versenyezhetnének akár a leghíresebb márkákkal is. Ezért készült az LFA, az könnyű, orrmotoros, kétüléses sportkocsi 4,8 literes, 552 lóerős motorral, amellyel fantasztikus 7'14,64”-es időt futottak a Nürburgring Nordschleifén. Bár az érdeklődés 2010 végén, amikor a szériamodellt bemutatták, nagy volt, a Lexus már akkor leszögezte, hogy összesen 500 példányt épít, egyel sem többet. Bár a pontos okot nem árulták el, valószínűleg arról van szó, hogy az LFA-t több pénzbe kerül előállítani, mint amennyit elkérhetnek érte, és a példányszám korlátozásával érhették el, hogy egy esetleges elsöprő siker se okozhasson túl nagy költségterhet a cég számára.


Egyelőre nem tudni biztosan, hogy lesz-e utód, bár arról hallani, hogy a Lexus számára most egy elérhetőbb, nagyobb mennyiségben gyártható, és ami a legfontosabb, profitot hozó sportkocsit fejleszt a Toyota.