Feltámad a körajtós Rolls-Royce
A Rolls Royce Jonckheere Aerodynamic Coupé igazi legenda: 1935-ben építették, egyetlen példányban, és jelenleg is a Föld legértékesebb eszmei értékű autói közé tartozik. Olyan, mint egy Picasso festmény: egyedi, szobor jellegű alkotás, amelyet aligha lehet reprodukálni. Ugur Sahin, a török tervező nem is másolta az eredetit, csak ihletet merített belőle, és elkészítette a modern kori megfelelőjét.
A Jonckheere vállalat még ma is létezik, és ma is karosszéria-építéssel foglalkoznak, igaz, elsősorban autóbuszok készülnek az üzemben. A cég kérte fel Ugur Sahint, hogy tervezze meg az Aerodynamic korszerű változatát. Talán kézenfekvőbb lett volna, ha az eredeti tervek alapján megépítik az eredeti egy másolatát vagy utánérzését, de erre nem volt mód: az áramvonalas fekete gép összes dokumentációja megsemmisült a háborúban, amikor a holland üzemet lebombázták.
Sahin láthatóan igyekezett megtartani az eredeti autó vonásait, és még jobban hangsúlyozni a forma szinte folyékony áramvonalasságát. A hűtőmaszkot is ívesebbre tervezte, ahogy a szélvédő és a motorház találkozását is, az autó oldala pedig domborúbb lett. Az új verzió egyelőre persze csak terv – a képek ügyes képmanipuláció eredményei – de már folynak tárgyalások arról, hogy megépítenék, csak egy tőkeerős befektető hiányzik. Persze ebből sem készülhet több, csak egyetlenegy, és szóba sem jöhet más, csak valódi Rolls-Royce műszaki alapok.