Megvillantották az új Cadillacet
Az ELR-t akár valamiféle fiatalos sportmodellnek is gondolhatnánk, ha nem sejtenénk, hogy mi rejtőzik a lendületes vonalvezetésű karosszéria alatt. Így viszont ugyanolyan vegyesek az érzéseink, mint mondjuk a Honda CR-Z kapcsán.
Ha már dollármilliárdokat költött a GM a Chevrolet Volt és az Opel Ampera benzin-elektromos hajtásláncának kifejlesztésére, úgy döntöttek, megpróbálják prémium-köntösben is bevezetni a piacra. Tanulmányként, Converj néven már láthattuk az autót korábban, de mostanra elkészült a szériaváltozat is. A csapott hátú gép akár sportosnak is nevezhető a vonalai alapján, pedig úgy néz ki, a hajtáslánc azonos lesz a Voltéval. Ez egy 150 lóerős villanymotort jelent, ami átlagos dinamikát biztosít a nehéz, 1,7 tonna körüli autónak. Az akkuk újratöltését egy 1,4 literes Ecotec szívómotor végzi, amely szükség esetén egyenesen a villanymotorokra is dolgozhat.
Az ELR nem rossz ötlet: kupéként aligha hiányolják majd belőle az akkumulátor miatt hiányzó helyet, és a Cadillacek közt a magas ár sem olyan feltűnő, mint az olcsó Chevrolet típusok között. Így sokkal jobb esélye van a sikeres szereplésre, mint a Voltnak vagy épp az Amperának, sőt, könnyen olyan divatmodell lehet belőle Észak-Amerikában, mint a Toyota Priusból.