Új Renault egymillió alatt?
A Renault annak idején igazi világautónak tervezte a Dacia Logant. Úgy tervezték, hogy minden fontos piacra betörnek vele, és az ultraalacsony árral gyorsan szereznek hatalmas piaci részesedést. Nem egészen így lett, de most újra próbálkoznak, ugyanazzal a szakembergárdával. A cél még olcsóbb autót kínálni.
A Logan persze sikeresnek mondható, de csak azután lett keresett, miután az eredeti, szuperegyszerű kivitelt egy kicsivel igényesebbé tették. Az alapfelszereltség része lett a lehajtható hátsó ülés és a kanyarstabilizátor, így Európában már autószámba vették – így azonban túl drága lett az olyan piacokon, mint India, ahol az ár-érték arány mellett az abszolút ár is meghatározó. Indiában jelenleg a Maruti-Suzuki és a Hyundai a két legerősebb márka – mindkét cég 250 ezer rupiáért, azaz átszámítva úgy egymillió forintért kínál használható autókat. Ugyanakkor a Logan soha nem lett igazán népszerű, talán mert nem tudják elég olcsón adni.
Ezért a Renault-Nissan vezetése úgy döntött, megpróbálja még egyszer. A Logan projekt vezetőjét, Gerard Detourbet-t kérték fel, hogy csapatával hozzon össze egy még olcsóbb, de a Loganhoz hasonlóan tágas és célszerű modellt. A szakember át is költözött Chennaiba, és már megkezdte a helyi beszállítóhálózat kialakítását, közben pedig megkezdődött egy olyan autó-platform kialakítása, amelyre megépíthetik az egymillió forint alatti árú autók egész családját.
Magáról az autóról egyelőre keveset tudunk, de annyi biztos, hogy nem szeretnének a Tata Nano árszintjére lemenni. A Nano ugyanis hatalmas sikernek ígérkezett, de amikor kiderült, hogy megbízhatatlan, és már-már használhatatlanul kicsi és egyszerű, az érdeklődés azonnal visszaesett. A Renault ezért nem egy újabb törpeautó előállításán fáradozik: olyan modell kell, amely tágasabb, mint a Maruti és Hyundai népszerű modelljei, de olcsóbb azoknál.
Ha minden igaz, a szuperolcsó Renault platformra épülő első modell már 2014-re elkészülhet. Akkor kiderül, hogy sikerül-e lemásolni a Logan európai sikerét Indiában és esetleg Kínában is, vagy sem.