Jön a Merci kínai klónja
Nemrég a világ összes audisának összeszorult kicsit a szíve, amikor a Yema megmutatta F16-ra keresztelt modelljét. A kínai márkák másolórészlegei azonban továbbra sem kegyelmeznek senkinek: legújabb áldozat a Mercedes.
Két hete annak, hogy a Yema Auto csendben bemutatta az A4 Avant másának szériaérett változatát, a Mustang F16-ot. Hogy a gátlástalanul nyilvánvaló klón ellen az Audi eddig nyíltan nem emelt szót, talán tovább bátorítja más gyárak mérnökeit, és a folyamat addig nem enyhül, míg a Fordéhoz hasonló fellépést nem tanúsítanak a nagy márkák jogászai.
A legújabb áldozat a Mercedes C osztály lehet, melynek több eleme a facelift előtt álló Brilliance BS6 következő generációjának tervein köszön vissza. A BS6-ot 2000 óta gyártják a kínaiak, és ez idő alatt két frissítésen esett át – legutóbb 2010-ben. Európába szerencsére leginkább csak a híre jutott el: az ADAC 2007-ben törésteszten vizsgálta, melyen katasztrofális nulla csillag lett az autó eredménye. A teszt megrendítette a nyugatiak – amúgy sem mély – bizalmát a kínai autókban, melynek hatását még sokáig érzik majd az öreg kontinensre vágyó keleti márkák.
A BS6 jelenleg 1,8 literes turbós benzines, és kétliteres benzines motorokkal kapható. Ára 113 ezer jüan (négymillió forint) és 250 ezer jüan (8,8 millió forint) között mozog. A következő generáció forgalmazását a jövő év második felére tervezi a Brilliance. Ha hinni lehet a kiszivárgott képeknek, a Mercedes már most elkezdhet gondolkodni azon, miként állja majd útját a termelésnek.