Míg a Toyota a világ legnagyobb részén megbízható, de unalmas autót jelent, Japánban igazi luxusautókat is kínálnak. Az egyik ilyen típus a Crown, amelyet 58 éve forgalmaznak, de szigorúan csak a szigetországban. A koronás jelvény arrafelé egyet jelent a drága, minőségi luxussal – hasonlót a Toyota külföldön csak Lexus márkanéven kínál. És most itt a legújabb generáció.
A Crown láthatóan hasonló a Lexus modelljeihez, de legfeljebb a jövőbeli export-típusokkal lehet valamiféle rokonságban. A hűtőmaszk első látásra különösen fest – nagy, egybeszabott forma, akár egy Audin, de fűrészfogas széllel – de egy kis képzelőerővel nem nehéz beleképzelni egy koronát. A forma inkább klasszikusan elegáns, mint izgalmas, de a vásárlók aligha várnak mást, hisz a Crown lényegében Japán Mercedes E osztálya.
A szigetországra jellemző szigorú közlekedési morál nemigen enged száguldozást – nem csoda, hogy az új Crown sem kap igazán nagy motorokat. Kétféle hathengeres közül lehet választani, a kisebbik 2,5 literes és 200 lóerős, a nagyobbik 3,5 literes és 311 lóerős. Emellett kapható lesz hibrid hajtáslánccal is: ebbe a Camry 2,5 literes négyhengerese kerül egy villanymotorral társítva, 176 lóerő összteljesítménnyel. Az autó összes változata nyolcsebességes automata váltót kap, és hátsó- vagy összkerék-hajtással kínálják.
A Toyota luxusautójával ebben a formájában aligha találkozhatunk majd Japánon kívül, de egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy egy későbbi Lexus típus nagyon hasonló fazonú lesz.