A Renault és a Mercedes együttműködésének egyik fontos részlete volt, hogy a két vállalat közösen használta volna a következő Smart alapjait. Ebből azonban aligha lesz valami: úgy hallani, a Renault kihátrált a közös projektből.
A két cég úgy tervezte, hogy a közös fejlesztést követően a Smartnál, Hambachban gyártották volna a kétüléses, kétajtós Twingót a Smart Fortwo utódával együtt, míg a négyajtósok a Renault szlovén üzemében készültek volna az aktuális Twingo helyén. A fejlesztés már évek óta folyik, így meglepő, hogy a legújabb hírek szerint a Renault kihátrál a projektből. Állítólag arra hivatkoznak, hogy így is rengeteget költöttek már városi modellekre – ott van például két villanyautó, a Twizy és a Zoe, amelyek közül ez előbbi egyáltalán nem fogy, a Zoét pedig még nem is árulják, tavasszal lesz kapható. Az európai eladásaik zuhanása miatt a cég kénytelen csökkenteni a modellfejlesztésre fordítható összeget.
Az persze kérdéses, hogy jó ötlet-e az öregedő Twingót piacon tartani, vagy utód nélkül kivonni a piacról. Emellett az is bizonytalan, hogy a Renault visszakozása hogyan hat majd a Mercedesszel kötött megállapodás jövőjére. Az azonban ha a hírek igazak, az azt jelenti, hogy nem csak a Twingo farmotoros utódjára vár hiába a piac, de a következő Smart is csak késve mutatkozhat be.