Több mint másfél hónap van még a Genfi autószalonig, ahol a hírek szerint megmutatják az új Porsche 911 GT3-ast, a 991-es sorozat eddigi legsportosabb kivitelét.
Ahogy megszokhattuk, a GT3 az aktuális Carrera tovább finomított változata lesz, amelyet azoknak szánnak, akik a Porschében nem csak a presztízst látják, de valódi sporteszköznek is tekintik az autót. Ez a változat így fix légterelőkkel, nagyobb levegőbeömlő nyílásokkal, és úgy általában, sokkal inkább a funkciónak, mint az esztétikának alárendelt karosszéria-elemekkel készül.
Ugyanakkor itt nem a teljesítmény drasztikus növelése volt a mérnökök célja - arra ott a Turbo, és a majdani GT2-es - hanem a megfelelő összhang megteremtése. Így lehetséges, hogy a 3,8 literes hathengeres szívómotor nem lesz sokkal erősebb, mint közvetlen elődje. Az eddig kiszivárgott információk szerint 450 lóerőt hoztak ki a boxerből, ami 15 lóerővel többet jelent. Ugyanakkor az autó könnyebb is lesz, mint korábban - állítólag 40 kilogrammot tudtak faragni a menetkész tömegből.
A GT3-ashoz a hírek szerint rendelhető lesz összkerék-kormányzás, és persze lesz duplakuplungos PDK váltós kivitel is, de a célközönség igényeinek megfelelően várhatóan készül spártaian egyeszerű változat hétfokozatú kéziváltóval, komplikált hókuszpókuszok nélkül.
Az eső példányok nyár végére várhatók, de a GT3 csak a kezdet. Később, de talán még az idén megérkezik a még könnyebb és erősebb RS kivitel, sőt, egy RS 4.0 változatról is hallani, amelybe 500 lóerő körüli teljesítményű motor kerülhet.