Ahogy sejthető volt, az új nyolchengeres AMG motor nem csak takarékosságban, de teljesítményben is lepipálta a régit. Míg a 6,3 literes szívómotorból 575 lóerőnél többet soha nem csaltak elő, és a legerősebb kivitelt csak a Mercedes SLS-ben használták, az 5,5 literes biturbó V8-asból most elkészült egy 585 löerős változat, amelyek elérhetőbb modellekbe is beépítenek.
Detroitban két típusban is bemutatkozik az új motor. Az E 63 AMG-ben, amelyről tegnap már láthattunk egy előzetest. Ebbe alaphelyzetben a motor 557 lóerős kivitelét építik, de a némi felárral rendelhető, összkerék-hajtású 4 Matic S kivitelbe már az 585 lovas motor kerül. Már az alapkivitelű E 63 AMG sem lassú, 4,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, de az erősebbik kivitel 3,6 másodperc alatt képes ugyanerre ha szedán, és 3,7 alatt, ha kombi.
Ugyanez a motor kerül a CLS 63 AMG-be, amely eddig 525 lóerős volt. A dinamika itt is hasonló: hátsókerék-hajtással 4,2, összkerék-hajtással 3,6 másodperc a gyorsulási adat 100 km/h-ra, az új Shooting Brake – azaz a kombi változat ennél 0,1 másodperccel lomhább. Mindkét autóba hétfokozatú Speedshift automata váltó kerül, amely háromféle – takarékos, sportos és nagyon sportos - programmal lesz használható, de persze kézzel is kapcsolható.
Ezekkel a modellekkel elsősorban persze az amerikai vásárlókat célozzák – ezt jelzi a Detroit Motor Show-ra időzített premier is – de persze Európában is elérhetők lesznek az év közepétől.