Eado: a legszebb kínai autó?
A Chang-an Európában szinte ismeretlen márka, ám Kínában egyike a legnagyobb gyártóknak. Legújabb modelljük, az ötajtós Eado nem csupán önálló konstrukció, de még jól is néz ki.
A formát nézegetve folyton az visszhangzik az ember fejében, hogy ezt a formát látta már valahol. Emlékeztet az Opel Astrára, és a Mazda 3-asra is – ha nem látom a jelvényt, fogadtam volna rá, hogy ez utóbbinak a következő generációját látom – de valahogy mindkettőnél jobban eltalálták a tervezők az arányokat. A formaterven kívül azonban nincs az autóban semmi különleges: az alapmodell 1,6 literes benzines szívómotorral készül majd, a drágább modellekbe pedig 1,5 literes turbós négyhengeres kerül dupla kuplungos váltóval. Az autó egyébként méreteiben is hozza azt, amit az ilyen ötajtós középkategóriás modelleknél megszoktunk. A hossza 4,425 méter, a szélessége 1,815 méter, a magassága 1,485 méter, a tengelytáv pedig 2,66 méter, ami tisztességes belső helykínálatot sejttet.
A típus, amelynek kevésbé látványos szedán-karosszériás változata már kapható, néhány hónapon belül gyártásba kerül, de nem túl valószínű, hogy Európában találkozunk majd vele. Kínában azonban jók az esélyei, hisz a Chang'an egyike a négy legnagyobb helyi gyártónak. A hadiipari háttérrel rendelkező állami tulajdonú autógyár bő kétmillió autót adott el csak tavaly, saját modelljein kívül Kínába szánt Ford, Suzuki és Citroen típusok készülnek a vállalat nyolc gyártelepén.