Váratlan módon derült fény a következő M3/M4 teljesítmény-adataira. Az Észak-Amerikában futó prototípusokhoz a helyi szabályoknak megfelelően ki kell tölteni a forgalmi engedély adatait, mivel odaát nincsen afféle szabadon cserélgethető rendszám, mint nálunk a próbarendszámok.
Így derült ki, hogy az autó, amelybe a BMW jól ismert 3 literes turbómotorjának egy újabb változata kerül, 415 lóerős lesz, azaz gyengébb lesz a leköszönő V8-as M3-asnál kerek 5 lóerővel. Az M-es mérnökök persze bőven kompenzálják ezt a minimális teljesítménykülönbséget másutt, így az új modell valószínűleg mégis jobb lesz, mint az elődje. Egyrészt a turbós motor jóval nyomatékosabbnak ígérkezik: a kiszivárgott adatok szerint 400 helyett 530 Nm a csúcsnyomatéka, és ezt alacsonyabb fordulatszámon adja le, ami jobb gyorsulást ígér. Másrészt az új M3-as és M4-es durván 130-140 kilogrammal lesz könnyebb, ami mind a gyorsulásban, mind az autó úttartásában érezhető lesz. A változások együttesen valószínűleg azt eredményezik majd, hogy az új sportmodellek gyorsabbak, és egyben jóval takarékosabbak lesznek elődeiknél.
A következő M3-as és M4-es bemutatója már nincs messze. Ha igaz, a márciusi Genfi Autószalonon még csak tanulmányautóként állítják ki a négyajtós M3-ast, ám őszre már megérkezik a szériaváltozat is. A kétajtós M4 kupé várhatóan egy évvel később válik elérhetővé.