Óvatosan bátor a Citroen
A kémfotókat látva arra számítottunk, hogy a Genfi Autószalonon már a C4 Picasso új változatával szembesülhetünk, de kiderült, hogy a franciák ennél óvatosabban állnak a dologhoz. A furcsa formatervű autót egyelőre csak tanulmányként állítják ki, Technospace néven, hogy ezzel is teszteljék a várható reakciókat. Az óvatosság nem véletlen: a jelenlegi piaci viszonyok között a gyártó nem engedhet meg magának egyetlen tévedést sem.
A Technospace tanulmányautónak nem túl radikális, bár szériamodellnek talán túlzás lenne ebben a formájában. Az orr-rész fényszóró-orgiája és légbeömlői meglehetősen kaotikus arcot kölcsönöznek a gépnek, és mintha a hátsó ajtó mögötti tetőoszlop környékén sem tudták volna eldönteni, hogy hogyan kéne vezetni a ceruzát. Termetében és arányaiban azonban a szokásos egyterű-vonásokat viseli magán a gép. Megvan a korábbi Picassókra is jellemző nagy ablakos A oszlop, és a tető közepéig érő szélvédő is, amely szintén előfordult már más Citroen típusokon.
Az autó méreteiben sincs nagy változás az aktuális Picassóhoz képest, 4,43 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,61 méter magas, a tengelytávja pedig 2,783 méter. Bár a karosszéria négy centivel rövidebb lett, az 5,5 centivel hosszabb tengelytáv tágasabb utasteret sejttet, az 537 literes csomagtér-kapacitás pedig bőségesen elegendő egy ötfős családnak is. Ez az autó már az EMP2 padlólemezre épül, amely új szabvány-megoldás lesz az alsó középkategóriás Peugeot és Citroen modellekben. Az új platform egyik előnye, hogy 70 kilogrammal könnyebb lesz az autó az elődjénél.
Ha minden igaz, a Citroen már áprilisban be szeretné mutatni a szériaváltozatot, de csak akkor, ha a Technospace tanulmányt jól fogadják. Ha nem, akkor könnyen lehet, hogy még a gyártás beindítása előtt átgyúrják egy kicsit a formát.