Az Audi tavaly ősszel lepte meg a világot az új A3-as sportváltozatával. A 300 lóerős szörny azonban csak egy szűk rétegnek felel meg, akiknek nem gond, ha ajtóból csak három van. Ezen az állapoton változtat a március elején bemutatkozó S3 Sportback, amely öt ajtóval és tágasabb belső térrel kínálja ugyanazt a teljesítményt.
A Sportback nem véletlen kap külön nevet az Audinál: nem csupán a két ajtó a különbség a háromajtós kivitelhez képest, de 3,5 centivel hosszabb a tengelytávja is. Ez egyrészt előny, hisz a hátul utazóknak több hely jut, és persze egyszerűbben is szálnak be. Másrészt azonban hátrány: ez a változat 50 kilogrammal nehezebb, és a több ajtó miatt valószínűleg kevésbé is merev, mint a háromajtós. Az S3 Sportback abszolút értékben is meglehetősen nehéz, 1445 kilós, ami elsősorban azzal magyarázható, hogy a 300 lóerős motorhoz gyakorlatilag kötelező az összkerék-hajtás.
A hajtáslánc szinte azonos a háromajtóséval: az autó orrába kétliteres turbómotor került, amely 300 lóerős csúcsteljesítményét 5500-as fordulaton adja le, 380 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 1800-as és 5500-as percenkénti fordulatszám között végig elérhető. Az alapkivitelt hatfokozatú kézi váltóval kínálják majd – ezzel 5,6 másodperc alatt érheti el a gép a százas tempót, de elérhető lesz S-Tronic duplakuplungos automatával is, amellyel a 100 km/h akár 5 másodperc alatt is elérhető. A sportos kompakt természetesen játszva eléri a 250 km/h-t, ahol az elektronika tiltja le a sebesség további emelkedését.
Az S3 Sportback az erős motor mellett persze sportos hangolású futóművet is kínál – az A3-ashoz képest 2,5 centit ültettek rajta – és a legvisszafogottabb változatra is 18-as felniket szerelnek. Ez nem csak az autó kanyarstabilitására hat pozitívan, de kisebb felnik alatt a nagyteljesítményű fékek sem férnének el. Érdekes, hogy az S3 ötajtós változata nem valami feltűnő látvány: ugyan nagyobbak az első lökhárítón vágott alsó légbeömlők, mint a sima A3-asokon, és némi kötényezés is jutott az alsó szélekre, de ezekkel együtt sem üvölt az autóról, hogy mire képes, sőt, az alumínium tetősínekkel egész polgári jelenség.
Az autó áráról és a megjelenés várható időpontjáról egyelőre nincs biztos információnk, de a Genfi Autószalonon, ahol először lesz élőben látható az S3 Sportback, nyilván ezekre is fény derül.