Az Audi tavaly ősszel lepte meg a világot az új A3-as sportváltozatával. A 300 lóerős szörny azonban csak egy szűk rétegnek felel meg, akiknek nem gond, ha ajtóból csak három van. Ezen az állapoton változtat a március elején bemutatkozó S3 Sportback, amely öt ajtóval és tágasabb belső térrel kínálja ugyanazt a teljesítményt.

A Sportback nem véletlen kap külön nevet az Audinál: nem csupán a két ajtó a különbség a háromajtós kivitelhez képest, de 3,5 centivel hosszabb a tengelytávja is. Ez egyrészt előny, hisz a hátul utazóknak több hely jut, és persze egyszerűbben is szálnak be. Másrészt azonban hátrány: ez a változat 50 kilogrammal nehezebb, és a több ajtó miatt valószínűleg kevésbé is merev, mint a háromajtós. Az S3 Sportback abszolút értékben is meglehetősen nehéz, 1445 kilós, ami elsősorban azzal magyarázható, hogy a 300 lóerős motorhoz gyakorlatilag kötelező az összkerék-hajtás.
A hajtáslánc szinte azonos a háromajtóséval: az autó orrába kétliteres turbómotor került, amely 300 lóerős csúcsteljesítményét 5500-as fordulaton adja le, 380 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 1800-as és 5500-as percenkénti fordulatszám között végig elérhető. Az alapkivitelt hatfokozatú kézi váltóval kínálják majd – ezzel 5,6 másodperc alatt érheti el a gép a százas tempót, de elérhető lesz S-Tronic duplakuplungos automatával is, amellyel a 100 km/h akár 5 másodperc alatt is elérhető. A sportos kompakt természetesen játszva eléri a 250 km/h-t, ahol az elektronika tiltja le a sebesség további emelkedését.
Az S3 Sportback az erős motor mellett persze sportos hangolású futóművet is kínál – az A3-ashoz képest 2,5 centit ültettek rajta – és a legvisszafogottabb változatra is 18-as felniket szerelnek. Ez nem csak az autó kanyarstabilitására hat pozitívan, de kisebb felnik alatt a nagyteljesítményű fékek sem férnének el. Érdekes, hogy az S3 ötajtós változata nem valami feltűnő látvány: ugyan nagyobbak az első lökhárítón vágott alsó légbeömlők, mint a sima A3-asokon, és némi kötényezés is jutott az alsó szélekre, de ezekkel együtt sem üvölt az autóról, hogy mire képes, sőt, az alumínium tetősínekkel egész polgári jelenség.
Az autó áráról és a megjelenés várható időpontjáról egyelőre nincs biztos információnk, de a Genfi Autószalonon, ahol először lesz élőben látható az S3 Sportback, nyilván ezekre is fény derül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
