Már az első Golf generáció óta használja a VW a GTD jelzést, amely a mindenkori legerősebb dízel-változatot jelöli. Ez most 185 lóerőt jelent, és persze látványos külsőségeket.
Azon túl, hogy az új GTD már a hetes Golfból készült, az új motor jelent lényeges előrelépést az elődhöz képest. Az EA288-as jelzésű kétliteres izom-dízel 15 lóerővel 30 Nm-rel ad többet, mint az elődje: 185 lóerős és 380 Nm a csúcsnyomatéka. Ez már bőven elég némi felelőtlen száguldozáshoz: az autó 7,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 230 km/h a végsebessége. Az új motorhoz hatsebességes manuális, vagy dupla kuplungos DSG automata váltó jár majd.
A GTD ugyan visszafogottabb jelenség, mint a benzines GTI, de a sportfutómű, a 17-es felni-garnitúra, a sportosabb lökhárítók és küszöbtoldások, illetve a nagy krómozott kipufogóvégek révén jóval feltűnőbb a szokvány Golfoknál. A típusváltozat vonzereje azonban nem pusztán a sportosságában rejlik, hanem abban a tényben, hogy egyszerre gyors és takarékos. Annak ellenére, hogy 1,3 tonnát nyom, az átlagfogyasztása vegyes ciklusban 4,1 liter 100 km-en – ebben pedig az a bíztató, hogy valószínűleg még akkor sem fogyaszt 6-7 liternél többet, ha kinyomják a szemét.
Az új Golf változat a Genfi Autószalon egyik újdonsága lesz, a gyártását pedig valamikor a nyár folyamán kezdik.