A Ford tartja magát a globális stratégiához: igyekeznek minden modelljükkel minden olyan piacon megjelenni, ahol akár egy kicsi esély is van a sikerre. Most az EcoSport szabadidő-autó érkezik Európába, méghozzá az egyik legfelkapottabb szegmensbe, a Nissan Juke, a Mini Countryman és az Opel Mokka ellenfeleként.

Az EcoSport név nem új, a brazil Ford bő tíz éve kínál ilyen néven egy terepjáró-jellegű kisautót. Ez már a második generáció, amelyet már globális típusnak szán a Ford, persze az egyes piacokra más és más részletmegoldásokkal szállítják ugyanazt a modellt. A tavaly, Új-Delhiben még tanulmányként bemutatott új EcoSport sokat változott, mire sorozatgyártásba került, és ez nem vált egyértelműen az előnyére. Az autó méreteihez – főleg a magasságához – képest meglepően kis méretű kerekeket kapott, talán így még feltűnőbb, hogy a hűtőmaszk milyen hatalmas. A forma egyébként nem lenne rossz, bár nem tűnik különösebben jellegzetesnek.
A elsősorban az, hogy elég-e egy átlagos autó ebben a szegmensben, vagy kell valami plusz, amilyen a Juke furcsasága, vagy a Countryman múltidéző formavilága. Mi ez utóbbira tippelünk, hisz ott a hasonló méretű Toyota Urban Cruiser, amely évek óta piacon van, de átlagos formája révén nem lett igazán felkapott Európában. Egy jó reklámkampány persze csodákat tehet, de az EcoSport érzésünk szerint nem kapott igazán jó lapokat a tervezőitől.
Az európai változat néhány részletben persze különbözik az észak-amerikai vagy brazil kivitelektől. Ilyen az egyliteres Ecoboost turbómotor, amelyet csak nálunk kap meg a típus: ez teszi majd ki a benzinmotor-választék nagy részét különböző változataival. Ezen felül várhatóan itt is felbukkan az 1,5 literes dízelmotor, amelyet nemrég fejlesztett ki a Ford a korábban használt 1,6 literes Peugeot turbódízelből. A Ford szerint azonban a fejlett fedélzeti szórakoztató és információs rendszer az EcoSport legvonzóbb részlete: azt mondják, a kategóriában egyedülálló a Sync rendszer Applink funkciója, amellyel hangvezérléssel indíthatjuk az autóban az okostelefonok programjait. Az efféle elsőség azonban nem feltétlenül hosszú életű, hisz az elektronika sokkal gyorsabban fejlődik, mint az autógyártás.
Az EcoSport európai kivitelét a Genfi Autószalonon mutatja be a Ford Európának, és még az idén megindul a forgalmazása is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
