Nitro, a legújabb Lamborghini
A Lamborghini név ma már egyet jelent a gyors olasz sportkocsikkal, pedig Ferruccio Lamborghini eredetileg traktorgyártásból gazdagodott meg, és csak afféle melléktevékenységnek szánta a sportkocsigyártást. A traktorpiacon pedig még ma is jól csengő név a Lamborghini – most épp egy vadiúj modellel jelentkezett a márka.
Ugyan rég semmi köze egymáshoz a közúti és a mezőgazdasági Lamborghiniknek, a traktorgyár igyekszik kihasználni a sportkocsik hírnevét. Alighanem ezért kapott az új Nitro már-már sportos külsőt, amelyet a Giugiaro tervezőstúdióban alakítottak ki. Jasonló éles-szögletes burkolatot kapott a Nitro, mint a sportautók, és a hat apró első fényszóró is a korszerű személyautók megoldására emlékeztet. A fülke kialakításánál persze a célszerűség volt az elsődleges szempont: az üvegezett, légkondicionált kalickából 360 fokban lehet kilátni, és speciális hővisszaverő üvegezés biztosítja, hogy a nyári hőségben se főjön puhára a sofőr.
Hengerszámban persze meg sem próbálják felvenni a versenyt a Lambo sportkocsikkal, a Nitrót Deutz Tier 4i négyhengeres dízelmotorokkal kínálják. A 2,9, 3,6 vagy 4,1 literes motorok csúcsteljesítménye 75 és 158 lóerő között változhat, de a traktoroknál nem is a csúcsteljesítmény a fontos, hanem a nyomatékos karakter. A német négyhengeresekhez ötfokozatú manuális, vagy háromsebességes automata váltó kérhető.
A maga módján ez is csúcstechnika, ráadásul sokkal hasznosabb, mint egy utcai Lamborghini, bár tény sokkal kevesebben vágynak rá.