A G osztály eddig is nagy divat volt, hisz egyszerre ejt ámulatba a méretével, sugároz célszerűséget, és kínál valódi luxust. Még valódi terepjáró-képességekkel is rendelkezik, ha épp nem 24 hüvelykes alufelniket szerelnek rá ujjnyi magas gumiabroncsokkal. Ám úgy néz ki, a legöregebb, még gyártásban levő Mercedesről újabb bőrt tudnak lehúzni azzal, hogy még egy tengelyt építenek bele a meglevő kettő mellé.
A G63 AMG 6x6 jelzésű kivitel az ausztrál hadseregnek szánt katonai hatkerekűn alapszik, de annál sokkal gyorsabb, kényelmesebb és feltűnőbb is. Ahogy a nevéből sejthető, V8-as AMG motort építenek bele, méghozzá az újabbat: az 5,5 literes gép két turbóval 540 lóerős, és hétfokozatú váltón kereszül csatlakozik a komplikált, összesen öt differenciálművet tartalmazó hajtásrendszerhez. A rövid platós karosszéria sem kicsi, a maga 5,867 méteres hosszával, 2,111 méteres szélességévek és 2,209 méteres magasságával teherautónak sem lenne kicsi, pedig személyautóként forgalmazzák majd. A 3,775 tonnás 6x6-ost elképesztő méretű, 94 centi átmérőjű kerekek hordozzák – amelyek jócskán hozzájárulnak a terepjárós viszonylatban is jelentős, 46 centis hasmagassághoz. Nem csoda, hogy az első terepszög 52, a hátsó pedig 54 fok.
A Mercedes monstrumának legfélelmetesebb tulajdonsága azonban, hogy méretei ellenére is igen gyors. Hat másodpercen belül elérhető vele a 100 km/h, azaz különösebb erölködés nélkül gyorsul le szinte bármit a Porsche 911-esen innen. Még jó, hogy a végsebességét 160 km/h-ra állították be az elektronikával – belegondolni is rossz, milyen rombolást végezhetett volna, ha 200 km/h feletti tempónál karambolozik egy másik autóval. Mindennek persze 18 literes átlagfogyasztás az ára 100 kilométeren, de a majdani tulajdonosoknak nemigen okozhat gondot a tankolás.
A hatkerekű rémet nem szánják nagy sorozatú modellnek: évente mintegy 20-30 példány építését tervezik, és úgy hallani, az SLS elektromos változata után ez lesz a második legdrágább Mercedes a kínálatban, 300 ezer euró körüli árával.