A Spykerről az elmúlt években nem elképesztő stílusú sportkocsijai miatt hallottunk, hanem annak kapcsán, hogy megpróbálta életben tartani a Saab autógyárat. Nem jártak sikerrel, és úgy tűnt, a kis holland manufaktúra maga is belepusztult a hiábavaló erőfeszítésbe. Nem így lett: a Spyker a Genfi Autószalonon új modellt mutat be.
Az új kétajós kétüléses szakít a C8-C12 sorozat látványos használhatatlanságával: valamivel testesebbnek tűnik, ami végre tisztességes helykínálatot sejttet. A kettéosztott ovális hűtőmaszk és az orrkialakítás úgy általában emlékeztet az elődökre, és a B6 is középmotoros, de itt vége is a közös pontoknak. Az új modellbe 375 lóerős V6-os és hatfokozatú automata váltó kerül, az autó tömege pedig 1,4 tonna körül lesz. Az adatokból is sejthető, hogy a cél ezúttal nem egy kompromisszummentes sportkocsi elkészítése volt, amilyen a C8, hanem egy kényelmesebb kétajtósé, amely elérhetőbb, és szélesebb kör számára lehet vonzó, mint a korábbi Spykerek.
A cég vezetője, Victor Müller azt mondja, a Venator 125 és 150 ezer euró közti áron lesz kapható, ám ez csak a kezdet. Ha minden a tervek szerint megy, a D12 Paris-to-Peking luxusterepjáró is gyártásba kerülhet, sőt, a Saab soha meg nem született Phoenix padlólemezére – amelynek jogait és műszaki leírását a hollandok is birtokolják – szintén épülhet egy Spyker, egy nagy luxusautó.