A Ferrarinál is tudták, hogy nagyot kell gurítaniuk, ha az Enzo utódjával a csúcson akarnak maradni, hisz a konkurencia is a legdurvább szupersportkocsi címére pályázik. Meg is tettek mindent – még meglepő nevet is találtak az autónak, amely nem F150 lett, ahogy korábban hallani lehetett, hanem LaFerrari.

Számokban a LaFerrari lefőz szinte minden mást a Bugatti Veyrontól eltekintve, amellyel azonban eltérő stílusa miatt hiba volna összehasonlítani. A Ferrari inkább utcai versenyautó, mint méregdrága luxustárgy, de képességeiben már a Bugattit is megközelíti – bizonyos szempontból talán el is hagyja. A hátsó tengely elé a McLaren P1-eséhez hasonló komplikált hajtásláncot illesztettek be: itt is egy benzinmotor és egy villanymotor dolgozik együtt, összesen 963 lóerőt mozgósítva egy-egy padlógázas gyorsításánál. A Ferrari azonban maradt a hagyományainál, és nem használt turbómotort mint a McLaren. A 6,3 literes V12-es 800 lóerős, ehhez rövid időre 163 lóerőt adhat a villanymotor.
Érdekes, hogy a Ferrari csak nagy vonalakban vázolta, hogy milyen a LaFerrari dinamikája. Azt mondják, 3 másodpercen belül meglehet a 100 km/h-s tempó, 7 másodperc kell a 200 km/h eléréséhez, és 15,5 másodperccel az indulás után elérhető a 300 km/h. Az olasz gép tehát jobban gyorsul háromszázra, mint a P1, amely ugyanerre 17 másodperc alatt képes. A végsebességet egyelőre nem adták meg, csak annyit mondtak, hogy 350 km/h feletti, de ez amúgy sem számít. Van ebben igazság, hisz nagyon kevés olyan hely van a földön, ahol akár csak a háromszázas tempó huzamosabb ideig tartható lenne.
Az autó formára emlékeztet az Enzóra, de annál karcsúbb, könnyedebb hatást kelt, legalábbis képen. Pedig az új sportkocsi nem kicsi 4,702 méteres hosszával és 1,992 méteres szélességével túl is nőtte a McLaren P1-est, csak 1,116 méteres magassága kevesebb bő öt centivel. Az autó tömegközéppontja állítólag 3,5 centivel került lejjebb az Enzóéhoz képest, és viszonylag hátra esik: a hátsó tengely az autó súlyának 58%-át viseli, ami a tervezők szerint ekkora teljesítmény mellett közel van az ideálishoz. A LaFerrari egyébként meglepően könnyű lett, szárazon 1255 kilogrammot nyom, méghozzá a hibrid rendszer akkumulátorával együtt. A HY-KERS-nek nevezett rendszer egyébként meglepően könnyű: 140 kilogrammot nyom, amiből 62 az akkucsomag.
A részint a Ferrari versenyrészlegénél készített szupersportkocsi képességeinél csak az ára hajmeresztőbb. 1,3 millió eurót kérnek egy példányért, ami nyilván nem túl sok, ha azt nézzük, hogy a 499 példány nagyobb részének már van gazdája, bár a gyáriak szerint még akad néhány megrendelhető példány.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
