Ma már a Volkswagen sem engedi meg magának azt a luxust, hogy ne kínáljon kombit a Golfból – az új Variant pedig nagy előrelépésnek tűnik az elődjéhez képest.
A Volkswagennél nem gondolkodták agyon az új Golf Variant formatervét, de lehet, hogy ez nem is baj. A többi gyártó egyre inkább igyekszik sportos hangulatot kölcsönözni a kombijainak, hisz a puttonyos forma egyébként nem valami mutatós, a VW-nél viszont láthatóan nem erre koncentráltak. Az ötajtósnál 30,7 centivel hosszabb autó hátulról meglehetősen szimplán fest, cserébe célszerűségben nemigen akad ellenfele. Alaphelyzetben is 605 literes a csomagtér, ami kerek 100 liter növekedés az elődhöz képest. Így a legtágasabb Golf csomagtartója most literre ugyanakkora, mint a Passat Varianté. Az ülések ledöntésével a rendelkezésre álló hely 1,62 köbméterre növelhető, és a raktér ilyenkor is teljesen sík padlóval rendelkezik.
Természetesen ez a modellváltozat is könnyebb lesz az MQB padlólemeznek köszönhetően, mint az elődje, a gyári adat szerint 105 kilogrammal. A motorválaszték ugyanaz, mint a rövidebb változatokban, bár a kombival együtt mutatták be a takarékos BlueMotion változatot, amelybe 1,6 literes, 110 lóerős TDI dízel kerül. A szokásos trükkökkel – padlólemez-burkolattal, ültetéssel, kis ellenállású gumikkal és hosszú váltóval – a fogyasztási adatot sikerült 3,3 literre csökkenteni 100 kilométeren, és a szén-dioxid-kibocsátás is ennek megfelelően alacsony lett, 87 gramm kilométerenként. Egyes piacokra emellett készül gázüzemű BlueMotion kivitel is.