Corvette Stingray, ez mától fogva a neve a Chevrolet ikonikus sportautójának. Elődjéhez képest alig nőtt valamit, még éppen alatta van a négy és félméteres hossznak és ezzel a mai kompaktok 90 százalékánál rövidebb.
Arányait töretlenül őrzi: megmaradt a hosszú orr a meglehetősen kompakt, de nagyon hátratolt small block V8-assal, a lejtős fenék és a meredeken zuhanó hátfal. A legfeltűnőbb változás, hogy eltűntek a klasszikus, kerek hátsó lámpák, helyükre szögletes – a Camaróhoz és Malibuhoz hasonló – darabok kerültek. Szerintem kár volt, egy iszonyatosan jellegzetes vonást dobtak így el, de nem hinném, hogy sokáig kell várni arra, hogy a másodlagos ipar kitermelje az átalakítószettet.
Természetesen – ahol lehetett és merték – ott szénszálas műanyagot és alumíniumot használtak, az ülések váza magnézium-ötvözetből készült, sikerült is az autó súlyát bőven 1500 kiló alatt tartani, ami nagyon jó érték, tekintettel arra, hogy nem puritán pályaversenyautóról, hanem jól felszerelt kupéról beszélünk. A nyitott, kabrió változat súlya is csak minimális mértékben lépi túl a másfél tonnát, a súlyelosztás pedig mindkét esetben 50:50 százalék marad.
Az elődmodellel mindössze két karosszériaeleme közös, minden más teljesen új vagy átdolgozott. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű az utóbbi két generációban már bizonyított, régen nem igaz már, hogy a Corvette bután mozgó, merevhidas vacak lenne, sőt!

Az LT1 kódnevű motor hengerenként kétszelepes, a szívószelep óriási, legalább kétszer akkora, mint a kipufogó- és ne keressünk Ferrari-szintű, finom és bonyolult technikai megoldásokat. A szelephimbákat nyomórudak mozgatják, ugyanúgy, mint ötven évvel ezelőtt, egyedül a direktbefecskendezés tekinthető úgy, ahogy modern megoldásnak.
A 12 paramétert folyamatosan figyelő és változtatható karakterisztikájú futómű alap. De ha akarjuk, akkor – automataváltós verzióknál – a GPS-által betáplált útvonalat figyelő rendszer előre bekészíti nekünk a megfelelő fokozatot. Jól hangzik, de tudjuk, hogy ez sem annyira újkeletű dolog, az LS-Lexus már két generációval ezelőtt is tudott ilyesmit, aztán mégsem esett hasra tőle egyként a világ.
És ha most kacagva a billentyűzet után nyúlnának és kiposztolnák a Facebookra ezen hírt azzal, hogy tessék, az amerikai kőkorszak milyen nevetséges, nos, inkább ne tegyék. Már csak azért sem, mert itt a kraft 6,2 literes lökettérfogatból jön. A 450 lóerő és 610 newtonméter pedig olyan értékek, melyek miatt egy Audi RS4-nek sem kellene szégyellnie magát. Ráadásul könnyen lehet, hogy addig nevetünk a buta, nagy amerikai motorokon, amíg rá nem döbbenünk, hogy nekünk, Európában már lassan a szívó V6 is kuriózum lesz, annyira elnyomnak mindent az egy-kétliteres, turbós vackok.
Hatfokozatú automataváltóval illetve hetes kézivel is rendelhető a Stingray, az extralistán pedig olyan finomságok sorakoznak, mint a pályafutómű és a szárazkarteres kenés, vagy a sperrdifi, illetve a diffiolaj- és váltóolaj-hűtés. Ugyanúgy mágneses elven működő aktív futómű is rendelhető hozzá.
Így már azért mindjárt más a négy másodperc alatti százas sprint, nem beszélve arról, hogy a négy kipufogóvégen keresztül a vényolcas szabadon ordíthatja világba erejét.
Igaz, látszik rajta, hogy eleve nem prémium-terméknek készült, ahhoz túl sok benne a GM-egyenkapcsoló és szürke műanyag, de ár-érték arányban kétségkívül ugyanolyan erős konkurenicája lesz minden – hasonló teljesítményre képes – sportautónak, mint eddig. A jószerencse tartsa meg sokáig ilyen formában nekünk ezt az áramvonalas, autóipari dinoszauruszt!
A Chevrolet másik újdonsága nem is annyira újdonság, hiszen a testvér Opel Mokka alapjaira épül. Trax-nek hívják, teljesen uniszex forma, amely belülről (furcsa ezt írni manapság) nagyobbnak tűnik, mint kintről.
Tisztességes hátsó lábtér, osztott – bár nem túl mély – csomagtartó és a kisebb Chevy-kre jellemző analóg-digitális óracsoport jellemzi. Egész jól elférni benne, különösebben nem zavaró rajta-benne semmi sőt! Az új, multimédiás, központi Connect-rendszer huszárosan oldja meg a teendőit: egyszerűen a hozzá párosított okostelefon applikációit és felületét használja és jeleníti meg az éles, kontrasztos képet adó központi kijelzőn. Androiddal és iPhone-nal egyaránt remekül működik és így lényegében tökéletesen átveszi úgy a telefon, mint az autó központi szórakoztatócentrumának funkcióját. Telefon, videó- és zenelejátszó, navigáció és bármi, amit a telefonunkra installátunk, működni fog. Egyszerű, de nagyon jó ötlet. Természetesen megkapja majd a vadinatúj kis turbódízel-motort és a kis, benzines turbókat is, melyeket mi gyártunk majd Szentgotthárdon.
Okosan beárazva akár az egyautós családok ideális mindenese is lehet a Trax. Melyről annyi maradt meg bennünk leginkább, hogy egy egész pofás, jól kitalált átlagautó. És az ilyenekre manapság nagyobb szükség van, mint előtte bármikor.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
