Ahogy Genfbe menet elnéztem, a B osztály legfrissebb, kecskeméti kiadása bejön a jól szituált anyukáknak, mert elég sokat lehet belőle látni az utcán. Azt hiszem, ezt a modellcsaládot eddig is az ő érdeklődésük tartotta életben, a férfiemberek nem túlzottan tudnak érte lelkesedni, még akkor sem, ha elismerik: praktikus.

Az igazi férfias gép a CLA lesz Kecskemétről, hisz azt – ellentétben a B osztállyal – csak nálunk gyártják, mindegy, hogy az ausztrál vagy az amerikai piacra készült. Genfben alaposabban is megnézegettem végre a kicsinyített CLS-t, amely ugyanolyan kupészerű, de alapvetően fronthajtásos technikára épül, igaz, már most választható hozzá összkerékhajtás is. A Mercedes egyébként a ma létező legkisebb légellenállási alaktényezőjű személyautóként promózza a CLA-t. Anélkül, hogy ennek a jelentésébe belemennénk, legyen elég annyi, hogy tényleg rendkívül áramvonalas a forma, majdnem olyan kicsi az alaktényezője, mint a VW egyliteres autójának, a csepp alakú XL1-nek: változattól függően 0,22-0,23. Csakhogy a CLA nem egy 50 példányban készülő turnéautó, hanem rendes szériagyártmány, amit gondolom, tízezer szám ont majd a kecskeméti gyár. Még az alját is a szélcsatornában reszelték olyanra, amilyen lett: teljesen sík, hátul pedig diffúzoros a kialakítása.

Érdekes, hogy mennyire nem létszik rajta kívülről a rokonság a B-vel, de ránézésre az A osztállyal is csak az orra közös. A legnagyobb eltérés a többi tesójához képest az, hogy az oldalablakai keret nélküliek, ettől talán még elegánsabb a formája. A CLA-nak rendes méretű csomagtartója is van, pedig a kupélimuzin-forma azt sugallja, hogy pici a feneke. Hát nem az, maga az autó elég hosszú, több, mint 4,6 méteres. Meghökkentően szép. Ha majd lesz belőle AMG, az lesz minden idők Magyarországon gyártott legerősebb személyautója

Bár a CLS egy számmal nagyobb, azért nem fényűző benne a helybőség, ezért kíváncsi voltam arra, hogyan lehet elférni a kisebb CLA-ban. Meglepődtem, mert teljesen normálisan: úgy tűnt, hogy legalább akkora a tér, mint az A osztályban, ha nem nagyobb. Azt hittem, legalább a plafon alacsony lesz, de egy átlagembernek biztosan nem lesz gondja, csak a formaterv sugallja ezt. A trükk az, hogy hátrafelé haladva az oldalsó üvegfelületet nagyon erősen lejt, mint egy kupén – de a tető sokkal kevésbé lankás. Viszont a beszállás tényleg nem könnyű, be kell húzni a fejet. A CLA belseje már szinte egy az egyben A osztály, a műszerfal és az ülések is ugyanolyanok, akár az ötajtós kis Merciben. Ez egyébként azt jelenti, hogy hátul ugyan három öv van, de a pad kialakítása inkább kétszemélyes.

Genfben már ott volt az A osztály legerősebb változata, az A 45 AMG is, ez már csak azért is érdekes a számunkra, mert ugyanezzel a hajtáslánccal készül majd a CLA 45 AMG is, amit szintén Kecskeméten gyártanak majd. 360 lóerős személyautót eddig senki sem gyártott Magyarországon, bár ne higgyük, hogy eddig olyan rosszul álltunk, ugyanis az Audi RS3 volt eddig a csúcs, 340 lóval. Erre dob rá most húszat a Mercedes.

A kis AMG érdekessége, hogy ezt a hihetetlen teljesítményt egy mindössze kétliteres motorból facsarták ki, egy kettős megfúvású turbó segítségével, amely maximum 1,8 bar túlnyomással tolja a levegőt a négy hengerbe. A motort kirakták felmetszve az AMG szeparált területén, már az is megdöbbentő, mekkora csövön jön a levegő a légszűrőházból. A vízhűtéses intercoolert is a motorra telepítették, így meglepően kompakt a szívórendszer; ez használ a gázreakciónak is, hisz nem kell a levegőnek megkerülnie a fél motorteret. A motor ugyanúgy készül, mint a többi AMG modellé: minden egyes darabot egy ember szerel össze.

A 360 lóerő rengeteg, ahogy a 450 Nm (2500-5000/perc) nyomaték is, ezt jó érzéssel nem lehet kézi váltóra bízni. Az AMG egy hétfokozatú, a kormány mögötti fülekkel is kezelhető, duplakuplungos váltót kap, ez egy jó nagy darab a motortérben. Innen ágazik le a hátsó hajtás, maga az összkerékhajtás a személyleírás alapján erősen hasonlít a Haldex rendszerekre: egy többtárcsás tengelykapcsolót szorít össze az olajnyomás, amit egy villámgyors, elektromos hajtású szivattyú állít elő, amint a vezérlő elektronika szerint szükség van rá.

Az AMG modellből kiállították az Edition 1 nevű szériát is, ez extra elemeket tartalmaz. Illetve, nem simán kiállították, hanem felgurtnizták a stand egyik lankásabb részére, így alulról is alá lehetett kukucskálni. A fékei hatalmasak, elöl 35 centi az átmérőjük. A kipufogórendszerben rafinált csappantyúk nyitják-zárják a hangulatkeltő bödönöket, ha az ember jobban odalép, kár, hogy a kipufogóvég nem több, mint egy keret a hátsó lökhárító műanyag héján, mögötte meg ott árválkodik a csupasz csővég mind a két oldalon. Az A 45 AMG forgalmazását júliusban indítják Európában, bár gondolom, nem ez lesz a húzómodell, hanem valamelyik CDI, amire ugyanúgy meg lehet venni ezeket a harciasító karosszériaelemeket.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
