Bár már az eredeti Saab is kínai kézben van, a Beijing Auto még akkor jutott a Saab régi gyártósoraihoz, amikor a GM a márka megszüntetését tervezte. A kínai autógyár mindent megvásárolt, amit az amerikaiak hajlandók voltak eladni. A frissítés előtti 9-3-as komplett gyártósorát, és a Saab régebbi négyhengeres turbómotorjait mindennel, ami az előállításukhoz kell. Mindez a kínaiaknak kincset ért, hisz a 9-3-as amellett, hogy viszonylag korszerű, kiemelkedően biztonságos.
A Beijing azonban nem azért vásárolt, hogy aztán otthon változatlan formában árulja a Saabokat. A felismerhetetlenségig áttervezték az autó külsejét, így ránézésre senki meg nem mondja, hogy bármi köze lenne az egykori Saabokhoz. A forma teljesen új, és meglepően kellemes arányú. Kicsit Lexus, kicsit Volkswagen, de egyáltalán nem rossz – ha azt mondanák, valamelyik koreai vagy japán gyártó terméke, simán elhisszük. A belső tér anyagai is igényesnek tűnnek, legalábbis a fotón, bár az ilyesmit nehéz képről megítélni. Az odafigyelés azonban nem véletlen: a Beijing Auto az Audik és Buickok vetélytársának szánja a D280, illetve C70G néven egyaránt emlegetett modellt.
A szériamodell bemutatására még nem került sor, de ahogy az álcázás nélküli prototípusokat nézzük, nem lehet messze a sorozagyártás. Ha minden igaz, háromféle turbómotorral készül majd a kínai Saab-származék, 1,8, 2 és 2,3 literes négyhengeresekkel, amelyek közül a legerősebb teljesítménye meghaladhatja a 200 lóerőt. Ennek megfelelően nem is lesz feltűnően olcsó: átszámítva 6 és 9 millió forint közé várható az ára a becslések szerint. Az egyelőre valószínűtlen, hogy Kínán kívül is forgalmaznák, bár ez a modell nyilván minden biztonsági szabványnak megfelelne Európában és Észak-Amerikában is.