A Kia terméktervezési alelnöke, Benny Oeyen nyilatkozott a sajtónak a Provo jövőjével kapcsolatban. A szándék megvan, ez azonban nem biztos, hogy elegendő lesz.
„A Provo egy olyan piaci rést képvisel, amelynek a meghódításával megpróbálkozhatunk. Szükségünk ugyan nincsen rá, hisz a kínálat teljes, de van hely a számára.” – mondta az igazgató. „A tanulmány közel áll ahhoz, hogy gyártásba kerüljön, de ahogy minden más típusunknak, ennek is hasznot kell hoznia. Hogy ez lehetséges-e, azt még meg kell vizsgálnunk.”
A Provo 1,6 literes, 204 lóerős turbós benzinmotort kapott, amelyet más modellekben már szériában is kínál a Hyundai-Kia csoport, ám a hozzá csatlakozó 45 lóerős elektromos segédhajtás, amely a hátsó kerekeket hajtja, nyilván drága kísérleti szerkezet, aligha jut el a szériagyártásig. Emellett számos külső-belső részlet is sokat változhat még, viszont abban nem kételkedünk, hogy a Provót nyereséggel lehet majd kínálni. Méretben és karakterben ugyanis igen közel áll a Soulhoz, azaz jó eséllyel a Soul utódjának sportos, háromajtós változataként, azonos műszaki alapokra építve kerülhet gyártásba.
A Kia nem először próbál a fiatal vásárlók felé kitörni a szürke koreai márka skatulyájából. A Soul tekinthető az első ilyen próbálkozásnak, amely nem is teljesen sikertelen – évente bőven százezer példány feletti mennyiség fogy belőle – de nem is rengette meg úgy a piacot, mint a Mini annak idején. A Provo talán egy kicsivel közelebb kerül ahhoz, hogy a Kiának jellegzetes arcot adjon, és még vonzóbbá tegye a márkát a fiatalabb vásárlók számára.