Tovább késik a Mitsubishi Pajero
Igazi matuzsálem lesz a jól csengő nevű terepjáró, mire megérkezik az utódja, hisz az előző Pajerót még 1999-ben mutatták be. A maga idejében nagy durranásnak számított, hisz ez volt az első önhordó karosszériás terepjáró a Mitsubishi kínálatában, de mára a 2006-os modellfrissítés ellenére is elavult hatást kelt.
A Mitsubishi stratégiai kérdésekért felelős igazgatója, Ryugo Nakao is megerősítette, amit már hallani lehetett: a Pajero leváltása még további két-három évet csúszik. Meg is indokolta a döntést: elmondta, hogy cége forrásai végesek, és vannak most sokkal lényegesebb terveik is, mint a terepjáró utódmodelljének kifejlesztése. Így a jelenlegi modellt egyelőre változtatás nélkül kénytelenek gyártásban tartani. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy semmiképp nem mondanak le a típusról, és már vannak elképzeléseik arról, hogy miképpen fejlesszék tovább. Nakao szerint a következő Pajero méginkább luxuskivitelű modell lesz, ugyanakkor megtartja elődei terepjáró képességét. Ez a megközelítés akár sikeres is lehet – jó példa a Mercedes G osztály vagy a Toyota Land Cruiser V8 sikeres szereplése.
A Daimlerrel való szakítás óta a Mitsubishi igyekszik újra rátalálni saját karakterére, de egyelőre nem igazán sikerült egységes koncepciót kialakítani. Az új Space Star – vagy korábbi nevén Mirage – olcsó és takarékos tömegmodellnek ígérkezik, míg a Lancer és az Outlander, vagy akár az elektromos i-MIEV nem feltétlenül alacsony árával hívja fel magára a figyelmet. Leginkább az hiányzik, hogy a Mitsubishi egy olyan szegmenst találjon, amelyben a konkurencia elé vághat, hasonlóan mondjuk a Subaruhoz, amely összkerék-hajtású, bokszermotoros autóival egy meghatározott réteg igényeit elégíti ki. Ebben pedig nagy segítség lehetne a Pajero, amelynek a neve még mindig viszonylag jól cseng terepjárós körökben.