A Chery Auto szépen ívelő karrierje a QQ-val kezdődött, amely Kínában hamar a legnépszerűbb autók egyike lett, másutt viszont hírhedt példája volt a gátlástalan másolásnak. A QQ első generációját ugyanis a Daewoo Matizról koppintották, gyakorlatilag egy az egyben. A laza kínai védjegy-törvények miatt az ügynek nem lett következménye, viszont a QQ elég pénzt hozott a Cherynek, hogy mostanra saját maguk tervezzék meg az utódját.
Míg a Matiz utódja, a Chevrolet Spark a GM irányítása alatt egyértelműen megnőtt, ha nem is drasztikusan, a kínaiak közelebb maradtak az eredeti miniautó-koncepcióhoz. Az új QQ 3,564 méteres hosszával, 1,62 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával maradt, ami volt, igazi minimalista jármű. Kínában nem is kell ennél sokkal több, feltéve, hogy az ár alacsony marad, és ebben, ahogy hallani, nem is lesz hiba: átszámítva kevesebb, mint 1,5 millió forintnak megfelelő összegért tervezik forgalmazni. Műszaki szempontból nincs sok változás: egyliteres, háromhengeres, 69 lóerős benzinmotor hajtja az autót, ötfokozatú manuális, vagy automata váltón keresztül. A gyártó későbbre ígéri a fokozatmentes változatot.
A formaterven látszik leginkább az újítás szándéka. Az új karosszéria egyértelműen korszerűbb, és egységesebb benyomást kelt, mint az elődje – ha nem volna a vigyorgó arcot formázó orr-kialakítás, bármelyik nagy nemzetközi gyártó a nevére vehetné. Az egyetlen furcsaság talán a hátsó oldalablakok sarkába helyezett kilincs – ezt kevésbé feltűnő módon is elkészíthették volna. Belül már inkább az olcsóság dominál: ránézésre rideg műanyagok mindenütt, hiányzó ajtókárpit, olcsó alumínium-utánzat dekoráció és kazettás magnó – ez legfeljebb az ár miatt nézhető el.
Az új QQ persze ideális autó lehet kevésbé módos kínai családok számára, így valószínűleg ezt is hatalmas mennyiségben adják majd el. Arra viszont kicsi az esély, hogy Európába is elhoznák – arra nemigen tűnik alkalmasnak, hogy akár az olcsó Daciákkal és Suzukikkal versenyre keljen.