Miben reménykedik a Suzuki?

2013.03.20. 05:47

A Suzuki európai igazgatója, Takanori Suzuki beszélt az új SX4-gyel szembeni várakozásokról. Pontos számokat nem említett, de azt mondta, sokkal nagyobb mennyiséget szeretnének értékesíteni belőle, mint korábban. Az optimizmusát arra alapozta, hogy az új modell már valódi családi autónak tekinthető.

A kifutó SX4-nél 16 centivel hosszabb az új, és ez elsősorban a helykínálaton érezhető. Várakozásait is elsősorban erre alapozza a gyártó: nagyon büszkék a tervezők, hogy a korábbi 270 helyett 430 literes lett, így az új modell már a Nissan Qashqaihoz hasonló kompakt szabadidő-autók közvetlen ellenfele lehet. Emellett már dízelmotort is szereztek hozzá, ami az európai siker egyik fontos feltétele. Az 1,6 literes Fiat dízelt építik be, amelyet eddig is használtak.

Az SX4 kifutó generációjából tavaly mintegy 30 ezer példányt gyártott a Suzuki Esztergomban, de ehhez még hozzájött a műszakilag azonos Fiat Sedici-gyártás is. Az új modellnek azonban nem lesz más márkanéven forgalmazott testvérmodellje – a Fiat az 500X-szel váltja fel a Sedicit, amelyet saját maga gyárt majd – így ahhoz, hogy akár csak fenntartsák a korábbi mennyiséget, a Suzukinak jelentősen növelnie kell az eladásokat.

A Suzukinak a szeptembertől forgalmazott kompakton kívül más újdonságai is lesznek a következő években. Jön egy SX4 alapú, de kisebb hobbiterepjáró-féleség, amely mérete alapján a Nissan Juke és a Renault Captur közvetlen ellenfele lesz – jó eséllyel ezt is Magyarországon gyártják majd – valamint egy Thaiföldön készülő import-kisautó bevezetését tervezik, amely az Alto és a Splash közé illeszkedik majd.

Nagy kérdés persze, hogy megéri-e az erőfeszítés a Suzuki részéről, hiszen az európai autópiacon egyelőre tapintható a válság, és nem is valószínű, hogy a helyzet jelentősen javulna a belátható jövőben. Ilyen körülmények közt pedig kérdéses, hogy a japánoknak van-e esélyük a növekedésre.