Így néz majd ránk minden Subaru

2013.03.22. 15:12

Volt már olyan is, hogy egész vagyonért szerződtettek márkaarculat-tervezőt a Subarunál, hogy aztán csúnyát bukjon a szárnyas malacorr . És ez csak egy volt az elvetélt kísérletek közül, de most megint nekiugranak a feladatnak, hátha ezúttal sikerül olyat alkotni, ami egyszerre jellegzetes és legalább egy kicsit vonzó.

Nem is olyan egyszerű jól működő márkaarculatot kitalálni: olyan karakteres elemek kellenek, amelyek sok változtatás után is felismerhetők, és jól azonosítják a márkát. Akinek van ilyen – mondjuk a krómkeretes Mercedes hűtőrács, az Alfa Romeo pajzsforma orrdísze vagy épp a Peugeot trapéz-lámpái – az ragaszkodik hozzá, ápolja, és persze nem engedi ellopni. Akinek viszont nincs, az sokszor hiába keres megfelelő motívumot évtizedeken át. A Subaru is ezzel küzd: sosem volt igazán egységes karaktere az autóiknak, függetlenül attól, hogy épp szépnek találta-e azokat a többség, vagy sem.

A cég jelentegi főtervezője, Osamu Namba most újra megpróbálkozik az önálló Subaru karakter kialakításával – állítólag ezért készül a nemrég, Genfben leleplezett Viziv tanulmány. A rossz hír az, hogy egyetlen igazán eredeti részletet sem látunk rajta. A bumeráng-lámpák és a hatszög-hűtőrács ma épp olyan világdivat, mint harminc éve a hasábforma volt, így a Viziv-et simán nézhetnénk akár Hyundainak is, ha nem lenne rajta a sokcsillagos Subaru logó. Namba szerint viszont ezeket a formai elemeket használják majd a közeljövő összes új Subaruján, és ez olyan szempontból jó hír, hogy a Viziv, ha nem is karakteres, legalább harmonikus, kellemesen egységes jármű benyomását kelti. Már-már szép – ami a Subarukra nem igazán volt jellemző eddig.

Ha igaz, a Viziv után röviddel, a jövő heti New York International Auto Show-n újabb, ezúttal határozottan sportos tanulmánnyal jelentkezik a Subaru.