Jobb lesz, mint a LaFerrari?
Meglehetősen bátor új autótervező céget alapítani, amikor a régiek sem boldogulnak jól, de a torinói Iconánál másképp gondolják. Felvettek néhány igazán jó nevű szakembert, akik mostanra összeraktak egy igazi szupersportkocsit. És ezt hamarosan meg is mutatják a közönségnek.
Ahhoz persze, hogy ne csak egy rövidke újsághír legyen az egészből, kell az átgondolt tálalás – ezért most mutattak egy kis előzetest az új, Vulcano nevű gépről. A felülnézeti fotón épp csak a sportkocsi hátsó sarka lóg ki a lepel alól, de annyi így is látszik, hogy kétüléses típusról van szó, viszonylag szokatlan formatervvel. Az autó vonalainak megrajzolását a francia Samuel Chuffartra bízták, aki korábban a Nissannál, a Jaguarnál és a Bertone stúdiónál már bizonyított.
A V12-es motort és a hozzá kapcsolódó hajtásláncot Claudio Lombardi tervei alapján készítik, aki egykor a Lancia rali-programjának főmérnöke volt, majd a Ferrari F1-es motorjainak tervezését irányította, legutóbb pedig az Aprilia Superbike-motorjainak fejlesztésében vállalt fontos szerepet. Ennek megfelelően a Volcano valódi versenytechnikát hordoz: tizenkét hengeres motorja 900 lóerős, állítólag akár 10 másodpercen belül elérheti a 200 km/h-t, a végsebessége pedig 350 km/h körül lesz.
Talán meglepően hangzik, hogy a Volcanót a Shanghai Auto Show-n mutatják be április 19-én, de ez egyáltalán nem véletlen. Az autó elsősorban arra szolgál, hogy megmutassa, az Icona milyen magas színvonalon képes dolgozni – a cél pedig az, hogy olyan megrendelőket szerezzenek, amelyek az autófejlesztéshez szükséges pénzzel rendelkeznek, a szaktudásnak azonban híján vannak. Ilyeneket pedig elsősorban Kínában találni – manapság a kínai autógyárakból él a legtöbb független autóipari tervező cég, az EDAG-tól az AVL-en át a Bertonéig és a Pininfarináig.