Ezzel támadnak Európára a kínaiak
Ismeretlen kínai autókkal tele a padlás, de ezek közül kevésnek van esélye eljutni Európáig. Nem felelnek meg a helyi szabványoknak, nem elég igényes kivitelűek, vagy a gyártó nem is tervezi az exportot. Van azonban néhány kivétel – ilyen a Kínában a napokban forgalomba kerülő Chang'an egyterű, az Ouliwei.
Egy egész kis egyterűről van szó, amely fazonra leginkább a fiataloknak szánt japán belpiacos dobozautókra emlékeztet. A 3,7 méter hosszú, 1,68 méter széles és 1,55 méter magas jármű apró kerekeinek, 2,45 méteres tengelytávjának, könnyen variálható üléseinek és magas tetejének köszönhetően viszonylag tágas és jól használható belső teret kínál, legalábbis a képek alapján. A formaterv sem kellemetlen, ha nem is érdekes, az 1,2 literes, 72 lóerős motor pedig még épp elegendő lehet az 1095 kilós gép mozgatásához. Lesz persze erősebb változat is 1,4 literes motorral, de ennek a gyártását csak később kezdik meg.
A karakterre a régi WagonR+-ra emlékeztető, feltűnően egyszerű belső terű modell persze akkor lehet igazán veszélyes Európában, ha itt is tartani tudják az 1,8 millió forint körüli alapárat. Ennyiért nyilván sokan elnéznék a hibáit, hisz a legolcsóbb új autók közt lehetne. Az persze valószínűtlen, hogy az exportváltozat is ugyanezen a néven mutatkozik majd be – legalábbis nem tűnik célszerű ötletnek olyan néven forgalomba hozni, amelynek a nevét az európai vásárlók kiejteni sem igazán tudnák.