Az elmúlt években az Audi egyeduralmát hozták a Le Mans-i huszonnégy órás versenyek, így a németek könnyen beleeshettek volna abba a hibába, hogy magukat legyőzhetetlennek gondolva hátradőlnek, és páholyból várják az idei folytatást. A motorsportrészleg azonban nem pihen, keményen készülnek a címvédésre.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is az R18 e-tron quattróval állnak rajthoz: a hibrid versenygép TDI dízelmotorja ugyan 20 lóerővel gyengébb, mint tavaly – így 490 lovas lett -, az első kereket hajtó villanymotorok azonban már 220 lóerős teljesítményt is le tudnak adni. Az autó aerodinamikáján is csiszolgattak a mérnökök, a vezető jobb tájékozódását pedig egy továbbfejlesztett kamerarendszerrel, és mátrix-LED fényszórókkal javították.
Az Audi idén már meg is mérette magát egy hosszú távú versenyen: a floridai Sebringben kettős győzelmet arattak a tizenkét órás futamon. A június 16-23. közt zajló Le Mans-i versenyen természetesen a 2012-ben győztes trió – Marcel Fässler, André Lotterer és Benoit Tréyuler – is ott lesz, látszólag minden adott tehát a címvédéshez.