Talán nem véletlen, hogy nem nagyon szellőztette a Volkswagen a Poznanban kiállított Caddy Pick-Up tanulmányt. A szerencsétlen arányú szerkezet inkább ijesztő, mint vonzó.
A napokban tartották a lengyelországi Poznan Motor Show-t. Általában az ilyen kisebb horderejű autószalonokon nem mutatnak világújdonságokat, de a VW az idén a lengyeleknek is készített néhány tanulmányautót, helyi haszonjármű-gyára jóvoltából. A Caddyből, amelyet Európa számára épp Poznanban szerelnek össze, két elborult változat is készült, az egyik egy elnöki limuzin-kivitel, a másik pedig egy pick-up, amely valószínűleg a történelem legszerencsétlenebb megjelenésű platós járműve, vagy legalábbis egy azok közül.
Alighanem az alacsony övvonal, a magas tetővonal és a rövid plató miatt érezzük így, de kétségtelenül árnyalja a képet a felül szélesebb, trapézforma hátsó oldalablak-kialakítás is. A végtelenül esetlen formához ráadásul kissé fantáziátlan tuning is járul: a Pick-Up 3,2 literes kis hengerszögű V6-os motort kapott, így 250 lóerővel égethető le a futófelület az első kerekekről.
Fura mód kevésbé érezzük elvetemültnek a Caddy alapú sztreccslimót, amely jó másfél méterrel hosszabb az alapváltozatnál, és állítólag van benne minden, ami ebben a műfajban elvárható: pamlag, minibár és televízió.
Mindezt persze csak afféle kikapcsolódásként készítették a VW helyi mérnökei és munkásai, attól nem kell tartanunk, hogy valamelyik átépített Caddy egyszer csak szembe jön az utcán. És ez alighanem jól is van így.