Nem ez az első eset, hogy a Fordnál csendben feleslegesnek tűnő fejlesztések futnak párhuzamosan. Pedig épp az egységesítést tűzte maga elé végső célként az óriáscég.
Eddig úgy nézett ki, az EcoBoost motorfejlesztési program jól átgondolt módon halad a maga útján. Az 1 literes háromhengeres, az 1,6 és 2 literes négyhenegres, illetve a 3,6 literes V6-os szépen lefedte a teljes teljesítmény-palettát, ennél többféle motor aligha kell a globális modellpaletta ellátásához. Erre most előkerült egy ötödik motor, amely látszólag teljesen felesleges. Az 1,5 literes, háromhengeres turbós benzines ráadásul közel ugyanazt tudja, mint a legerősebb 1,6 literes négyhengeres turbómotor. A csúcsteljesítménye 180 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 240 Nm. A két motort a Mondeo amerikai megfelelőjében, a Fusion-ben ráadásul egymással párhuzamosan kínálják, teljesen érthetetlen módon.
A háromhengeres papíron ugyan nem rosszabb, mint a komplikáltabb négyhengeresek, de a járáskultúrája és a hangja miatt mégis hátrányban van. Ennek ellenére úgy néz ki, a Ford hosszabb távon lecseréli az 1,6 literes négyhengeres EcoBoost motort erre az egyszerűbb konstrukcióra, amely alkatrészei nagy részét a nagyobb kétliterestől örökölheti. Más magyarázat nemigen adódik. Ugyanakkor ez azt jelentené, hogy a Focusba, és az összes kisebb Fordba csak háromhengeres benzineseket építenének. Ez pedig hátrány lehet, ha a konkurecia megmarad a simább járású négyhengeresek mellett.