Évtizedekig csönd volt az Alpine A110 körül, most pedig már nem csak a franciák, de az autóról szép emlékeket őrző mexikóiak is a feltámasztásán dolgoznak. Az egyelőre még tanulmány szinten álló A110-50 mellett az SST-77 látványtervei komolytalannak tűnnek, de kár lenne már most temetni a próbálkozást.
Egy ideje már keringenek hírek a Renault legendás sportautójának, az Alpine A110-nek a feltámasztásáról. Az A110-50 típusnéven ismert tanulmányt, amely az utód szerepét kapja a tavalyi Formula–1-es monacói futam hétvégéjén Alain Prost megmutatta a világnak, legutóbb pedig arról híreztek, hogy a brit Caterham végezné a sorozatgyártását. Ha minden a franciák tervei szerint megy, a szériamodell első példánya 2015-ben érkezik, és akár még a szupersportautók szegmensébe is belepiszkálhat: bár a Ferrari, a McLaren és a Lamborghini csúcsmodelljeinél várhatóan gyengébb lesz, képes lehet rá, hogy a vevőkör egy részét magához csábítsa.
A napokban egy bejelentés érkezett Mexikóból, miszerint ott is a legendás Alpine utódán gondolkoznak egyes helyiek. Az észak-amerikai ország amúgy szép emlékeket őriz az A110-ről, melyet 1965 és 1974 között, Dinalpin néven gyártottak arrafelé.
Az A110 utódát ők egy SST-77 nevű apró sportautóval képzelik el, amely korlátozott számban, kézzel épülne valahol Mexikóban. Az autó könnyűvázas lenne és nagy teljesítményű, a látványtervek szerint megjelenésében pedig halvány rokonságot mutatna a Dinalpinnal. A projekt fontosabb részleteit egyelőre nem ismerni, de várhatóan nem hivatalos jogutódként számíthatunk majd rá.