Kína egyik kedvenc autómárkája, a Buick nem várta meg a Sanghaji Autószalon megnyitóját, és már a kiállítás előestéjén bemutatta új Riviera koncepcióját. Ez az elnevezés már nem ismeretlen az amerikai autógyártó történetében, hiszen kisebb megszakítással közel harminc évig gyártottak ilyen nevű modellt.
A közelmúltban – 2007-ben – egyszer már készült Riviera-tanulmány, most pedig valóban feltámadhat a típus. A gyáriak szerint ez a koncepció előrevetítheti a jövő Buickjainak formavilágát. A karosszériát a víz ihlette, erről a vízesésszerű hűtőmaszk tanúskodik, ugyanakkor megpróbáltak kissé agresszívebb tekintetet is adni az autónak: ezt az első fényszórók, és a mellettük húzódó függőleges légbeömlők hivatottak nyomatékosítani.
A tanulmányautó plug-in hibrid hajtáslánccal érkezett a kínai szalonra: a W-PHEV-rendszer ráadásul nemcsak kábelen keresztül tölthető, hanem az autó alján elhelyezett panel segítségével akár vezeték nélkül is. A pontos műszaki adatokról sajnos még nem szól a Buick közleménye.
Az autót persze gazdagon fel is extrázták a bemutatóra: tíz nagyfelbontású kamera és tizennyolc szenzor gyűjti a biztonságosabb közlekedéshez az információkat, melyeket aztán a szélvédőre is vetít a Riviera. Ezen kívül - többek közt - a Nissan Around View Monitorához hasonló parkolóasszisztens, éjszakai vezetést segítő rendszer, illetve úgynevezett átlátszó A-oszlop is szerepel a listán.
Ha ez a rengeteg kiegészítő nem is kerül be a végleges változatba, arra megvan az esély, hogy a Riviera - még ha erősen átdolgozva is, de - eljusson a sorozatgyártásig. Amennyiben ez megtörténik, nagy valószínűséggel elsősorban a kínai és amerikai piacon lehet népszerű a modell.